متناسب سازی ساختار مددکاری با نیازهای روز، تثبیت شغلی مددکاران، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش و حفظ ایمنی روحی مددکاران را از مهمترین مطالبات این حوزه دانست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن کاویانی راد»  روز شنبه در همایش گرامیداشت مقام مددکار در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا(ع)، ضمن ارایه گزارشی در مورد مراحل آموزشی این همایش سه روزه، مطالبات مددکاران را به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انتقال داد و گفت: این نخستین بار بود که طی یک همایش سه روزه، بحث آموزش برای مددکاران و مشاورن را داشتیم و در پایان نیز خلاصه درخواست مددکاران و مشاوران ارایه می شود.
 
وی در تشریح بضاعت های موجود در بخش مددکاری بنیاد افزود: 35 درصد از مدد کاران، ایثارگر هستند و برخی آنان بیش از 20 سال سابقه و تجربه فعالیت در جایگاه مددکار را داشته و انگیزه های زیادی برای خدمت به ایثارگران دارند.
 
کاویانی راد با بیان اینکه 15 ساعت آموزش و پنج ساعت سخنرانی، برنامه های آموزشی این همایش بوده، ادامه داد: مباحث آموزشی با رهنمون های مقام معظم رهبری در شعار سال 93 تطبیق یافته و در چند سرفصل وفاداری سازمانی، صیانت اجتماعی، اخلاق حرفه ای، آشنایی با آسیب های اجتماعی نوپدید، سلامت روان و روانشناسی سازمانی و آشنایی با حوزه پذیرش ایثارگران دنبال شدند.
 
مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید به مطالبات مددکاران و مشاوران اشاره کرد و گفت: خلاصه درخواست مددکاران و مشاوران در چند بند عبارت است از متناسب سازی ساختار مددکاری با نیازهای روز، تثبیت شغلی مددکاران، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش و سطح تحصیلات مددکاران و حفظ ایمنی روحی مددکاران و افزایش نشاط و انرژی که به دلیل شرایط کاری، بسیار آسیب پذیر هستند.
 
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی شهیدی» نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، «محمدتقی شریعتی» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد و جمعی از مسوولان و مدیران بنیاد حضور داشتند.
 
همچنین در این مراسم از حجت الاسلام یوسفعلی شکری، منیژه تبدلات و الهیاری به عنوان مددکاران پیشکسوت تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار