محمود حسینی گفت: از مجموع 69 طرح برگزیده کشوری و استانی 59 طرح استانی و 10طرح کشوری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود حسینی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان پانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی گفت: در شهر تهران 3هزار و 572 طرح به دبیرخانه ارسال شد که 3هزار و 483 دانش‌آموز در دوره متوسطه بودند و از این بین هزار و 413 نفر پسر بودند.

وی در ادامه افزود: از تعداد هزار و 119 طرح بعد از ممیزی در سطح مناطق به عنوان برگزیدگانی انتخاب شدند که از این تعداد هزار و 643 دانش‌آموز طرح ارائه داده و 98 طرح به عنوان طرح‌های منتخب استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از داوری 22طرح برتر از شهر تهران قابلیت پذیرش را پیداکردند که از این تعداد 10طرح توسط 14دانش‌آموز پذیرفته شد و تهران به عنوان کلان شهر رتبه نخست را کسب کرد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که از مجموع 69 طرح برگزیده کشوری و استانی 59 طرح استانی و 10طرح کشوری هستند، افزود: برخی از استان‌ها مانند سمنان، خراسان جنوبی راه کوتاهی دارند تا به شهر تهران برسند.

حسینی گفت: از مجموع طرح‌های ارائه شده در حوزه دختران علوم زیستی و پزشکی با 458 طرح و سپس معماری و در نهایت ادبیات فارسی بیشترین را به خود اختصاص دادند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: در گروه پسران نیز بیشترین تحول را در حوزه مکانیک داشتیم و پس از آن فیزیک،‌ نجوم،‌هنز و معماری را بیشترین فراوانی را از آن خود کردند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار