فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور پس از ترخیص از حمایت‌های مالی و خدمات مددکارانه و روانشناسانه سازمان بهره مند می‌شوند.

 محمد نفریه،  معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بعد از ترخیص رها نمی‌شوند و تا سال‌ها تحت حمایت‌های مددکارانه و روانشناسانه سازمان بهزیستی هستند. این در حالی است که ممکن است حمایت‌های سازمان نسبت به آن‌ها قطع شده باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته این افراد زمانی که به سن 18 سال می‌رسیدند، ترخیص می‌شدند، اما در حال حاضر مکان‌های مستقلی برای آن ها در نظر گرفته شده که می‌توانند به مدت 2 تا 6 سال در آن‌ها ساکن شوند تا از نظر شغلی و ازدواج خود کفا شوند و در این مدت سازمان بهزیستی به طور غیر مستقیم بر آن‌ها نظارت دارد.

نفریه با اشاره به افزایش هزینه‌ای که پس از ترخیص به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی پرداخته می‌شد، افزود: در سال 1391 مبلغ 3 میلیون تومان پس از ترخیص به فرزندان تحت پوشش خود پرداخت می‌کرد که این رقم در سال 1392 به 7 میلیون تومان افزایش یافته است و در سال جاری این مبلغ به 14 میلیون تومان رسید.

وی تصریح کرد: این رقم به جز مبلغی است که استان‌ها به فرد پرداخت می‌کنند، که غالبا صرف اموری همچون ودیعه‌ی مسکن، حرفه آموزی، خرید وسایل منزل و ابزار کار، جهیزیه و سیسمونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی هزینه‌های تحصیل فرزندان خود را تا مدرک دکترا به صورت 100 درصدی پرداخت می‌کند، حتی اگر این افراد در دانشگاه آزاد تحصیل نمایند، همچنین تا پنج سال ماهیانه به افرادی که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، 200 هزار تومان و به دانشجویان دولتی 400 هزار تومان پرداخت می‌کند که لازم به ذکر است مبلغ امسال 20 درصد افزایش یافته است که با عنوان کمک امداد به این افراد پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.