پروژه‌های عمرانی تعطیل و نیمه تعطیل و راه‌اندازی پارس جنوبی حوزه‌های مهمی برای صرف منابع حاصله از افزایش صادرات نفت و گاز هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صادرات نفت و گاز در مقیاس با سال گذشته افزایش یافته و منابع حاصله از افزایش صادرات نفت و گاز بهتر و مناسب‌تر است، که در بخش‌های مختلف اقتصادی صرف شود.
 
امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: بحث زیرساختهای نفتی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند که توجه بیشتری برای بهبود در این قسمت نیاز است.
 
وی در خصوص پارس‌ جنوبی گفت: در صورتی که منابع حاصله از افزایش صادرات نفت و گاز در زیرساخت‌های پارس جنوبی که ناتمام مانده،‌ صرف شود، بهترین خدمت برای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی کشور است.
 
سلطانی اظهار داشت: اکنون منابع میادین مشترک نفتی ،‌توسط کشورهای قطر و عراق به غارت می‌رود و بهترین اولویت برای صرف منابع حاصله از افزایش صادرات نفت و گاز است.
 
وی در ادامه گفت: منابع حاصله در ابتدا باید در زیرساخت‌های پارس جنوبی و میادین مشترک نفتی صرف شود و پس از آن به حوزه بهداشت، تولید و سرمایه‌گذاری اختصاص یابد تا نقدینگی در جامعه افزایش پیدا نکند و در نتیجه تورم کنترل شود و مشکلات قبلی در حوزه‌های مختلف اقتصادی تکرار نشود.
 
** پروژه‌های عمرانی آثار باستانی شهرستان‌ها  
 
در ادامه محسن بیگلری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی که سالیان است در تکمیل آنها وقفه افتاده، مورد مهمی برای صرف منابع حاصله از افزایش صادرات نفت و گاز است.
 
وی اشاره کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه تعطیل و تعطیل در شهرستان‌های مختلف همچون بیمارستان بانه و فرودگاه سقز و سد عباس‌آباد بانه نیازمند منابع مالی، برای به اتمام رساندن هستند و این درآمدها بهتر است به این حوزه اختصاص یابد.
 
وی در ادامه افزود: اینگونه پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌ها به علت وقفه طولانی در تکمیل به آثار باستانی معروف شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار