استاندار زنجان جشنواره آش را فرصت مناسبي براي معرفي جاذبه هاي گردشگري استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي استان درخصوص برگزاري نهمين جشنواره آش ايراني در زنجان گفت : برگزاري اين جشنواره در ارديبهشت ماه موجب مي شود تا بسياري از خانواده ها بدليل نزديكي ايام امتحانات مدارس نتوانند در اين جشنواره شركت نمايند و گفت: بايد در تعيين زمان مناسب، پيش بيني هاي لازم صورت پذيرد.

انصاری درخواست کرد تا اين جشنواره به لحاظ محتوايي مورد بررسي مجدد قرار گيرد تا در سالهاي آتي، اين جشنواره با محتواي « آش و غذاهاي سنتي ايراني» برگزار شود.

وی بر توجه به اقتصاد گردشگري در اجراي اين برنامه ها تاكيد داشت و گفت: بايد برنامه ريزي ها به گونه اي باشد كه با حضور گردشگران و بازديدكنندگان، اقتصاد توريستي استان ارتقاء يابد.

استاندار زنجان با تاكيد بر اين موضوع كه بايد از ازدحام جمعيت در روزهاي برگزاري جشنواره پرهيز شود، گفت: مي توان با برگزاري برنامه هاي مرتبط در ساير نقاط تفريحي شهر از نقطه اي نمودن گردشگري جلوگيري نمود و به معرفي ظرفيت هاي گردشگري شهر و استان پرداخت.

انصاری خواستار همكاري دستگاههاي اجرايي در انجام تبليغات محيطي جشنواره آش شد و از دستگاههاي اجرايي خواست تا با شهرداري و ميراث فرهنگي استان همكاري هاي لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاري جشن ييلاق از سوي منابع طبيعي استان و برگزاري جشن محصول با همكاري سازمان جهاد كشاورزي در شهرستان هاي مختلف استان خاطر نشان کرد : برگزاري چنين جشنواره ها و مراسمي علاوه بر تقويت اكوتوريسم استان به معرفي فرهنگ و جاذبه هاي طبيعي و گردشگري شهرستانها و روستاها كمك شاياني خواهد نمود./س

برچسب ها: آش ، جشنواره ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.