تولیدکننده بازی رایانه‌ای شبان با بیان اینکه حلقه گمشده در ایجاد چرخه اقتصادی گیم نبود شبکه مناسب برای بازاریابی و تبلیغات است، گفت: بازار بازی رایانه‌ای به سرمایه‌گذاری مناسب و ضریب تحمل بالای سرمایه‌گذاران نیاز دارد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سید حسین مسبوق به راهکارهای ایجاد تجاری سازی صنعت گیم اشاره کرد و افزود: مهمترین راهکار در این زمینه رونق اقتصادی بازی رایانه ای و کامل شدن چرخه اقتصادی این عرصه است.

وی توضیح داد: باید از زمان طرح ایده برای تولید تا انتهای کار که بحث بازاریابی، تبلیغات و توزیع بازی مطرح است به شکل یکپارچه عمل کرد چون نادیده گرفتن یک فرایند در ساخت بازی سبب می شود تا زحمات و پیشرفت های دیگر بخش ها از بین برود.



تولید کننده بازی رایانه ای شبان به ضرورت بازاریابی و تبلیغات در حوزه گیم اشاره کرد و افزود: با راه اندازی شبکه توزیع مناسب محصولات به شکل دیجیتالی و دانلود می توان به راهکار استاندارد برای فروش بازی رایانه ای در ایران دست یافت.

مسبوق حلقه گمشده در چرخه اقتصادی را در نبود شبکه مناسب بازاریابی و تبلیغات دانست و گفت: تولید کنندگان بازی رایانه ای زمانی که به بلوغ فنی و هنری در زمینه تولید محصول دست می یابند، انتظار توجه بیشتری را از سوی مسوولان دارند.

به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای، محصول تولید شده در حوزه گیم باید در شان مخاطب و بازیکن باشد و در این زمینه حمایت مسوولان از تولید کنندگان بازی را  نادیده گرفت.

مدیر عامل شرکت پژوهش توسعه آریا بابیان اینکه  به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد، افزود:بازی رایانه ای به همان میزان که سودآور است ریسک سرمایه گذاری بالای نیز دارد.

وی با بیان اینکه در بازار اقتصادی کشور هر روز شاهد ورشکستگی شرکت های بزرگ و با تجربه هستیم، گفت که سرمایه گذاران در ایران  آینده نگر نیستند و به دنبال رسیدن به نتیجه سریع و در آمد بالا هستند این در صورتی است که اگر به شکل برنامه ریزی شده وارد صنعت گیم شوند می توانند منبع درآمد قابل اطمینان و طولانی مدتی را کسب کنند.

منبع: بنیاد ملی بازیهای رایانه ای

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار