مقامات بلند پایه پاکستان از سفر قریب الوقوع دو روزه نخست وزیر این کشور به ایران خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، براساس اظهارات مقامات وزارت امور خارجه پاکستان، نواز شریف که به دعوت حسن روحانی رئیس جمهور ایران فردا و پس فردا در تهران اقامت می کند قرار است درباره برخی از موضوعات منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهور ایران گفتگو  کند.

پس از تشکیل دولت های جدید در پاکستان و ایران این اولین بار است که مقامات بلند پایه تهران و اسلام آباد با یکدیگر دیدار و گفتگو می کنند.

نواز شریف در اقامت دو روزه خود(یکشنبه و دوشنبه) در تهران با رئیس جمهور ایران و آیت الله خامنه ای (رهبر معظم انقلاب) دیدار خواهد کرد.

بررسی موضوعات دوجانبه، تحولات  منطقه ای و بین المللی مهمترین محور مذاکرات رهبران ایران و پاکستان به شمار می‌رود. افزون برآن مقامات اسلام آباد و تهران ضمن دیدار و گفتگو چند تفاهم نامه مشترک برای همکاری در زمینه های مختلف امضا می‌کنند.

مقامات وزارت امور خارجه پاکستان معتقدند دیدار نخست وزیر این کشور با مقامات ایران سبب تقویت مناسبات سیاسی و همکاری های دو کشور در دیگر زمینه‌ها خواهد شد.

رهبران پاکستان ضمن تاکید بر تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور که از مهمترین موضوعات گفتگوهای مقامات دو کشور خواهد بود خواستار افزایش مناسبات و دیدارهای دوجانبه شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار