نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره گیری صحیح از منابع آب برای افزایش تولید محصولات کشاورزی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،دواتگری در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه کشاورزی از قابلیت های مهم کشور در راستای توسعه اقتصادی است ، افزود: با توجه به کاهش میزان بارش در سال های اخیر ، مدیریت صحیح آب ، اقدامی ثمر بخش برای توسعه این عرصه است.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی و تولید 30 درصد از محصولات سردرختی استان در این شهرستان اظهار کرد: مراغه دارای بیشترین سطح باغ های سنتی نسبت به وسعت باغ ها بوده و باید با مساعدت ویژه مسئولان محلی و استانی ، باغداری و کشاورزی سنتی این شهرستان به سمت باغداری و کشاورزی مدرن و مکانیزه سوق یابد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مکانیزه کردن باغ ها در ردیف طرح های ملی قرار دارد و دولت در این راستای تسهیلات ویژه ای اعطا می کند ، تلاش مسئولان در راستای افزایش سطح آبیاری قطره ای و تحت فشار و پوشش انهار در این شهرستان ضروری است.

دکتردواتگری یادآوری کرد: در خصوص افزایش سطح آبیاری قطره ای و تحت فشار محدودیتی وجود نداشته و انتظار می رود کشاورزان و بهره برداران از این فرصت استفاده کرده و سطح تولید باغ های این شهرستان را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر لازمه های موفقیت در این عرصه است ، گفت: در این زمینه در این شهرستان برخی اقدام ها انجام شده ولی این اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، کافی نیست.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای این منظور اهتمام و همکاری جدی بانک کشاورزی باید دوچندان شود.

دکتردواتگری بر تاسیس مرکز تحقیقات باغبانی و گیاهان دارویی در این شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد این مرکز و وجود مرکز تحقیقات دیم کشور در این منطقه موجب گسترش کشاورزی اقتصادی شده و صنایع تبدیلی کشاورزی این شهرستان را سرعت می دهد.

وی همچنین از تخصیص دو هزار و 700 میلیارد ریال از سوی وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتــماعی به اشتغال آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این میزان برای سه ماه اول سال جاری تخصیص یافته و برای شهرستان های مراغه و عجبشیر در این خصوص سقفی تعیین نشده است.
دکتر دواتگری تعیین نشدن سقف برای این شهرستان ها را فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و حمایت از دانش آموختگان کشاورزی اعلام کرد./س
 
 
 
برچسب ها: تحقیقات ، باغبانی ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.