همزمان با سالروز میلاد فرخنده فرزند بزرگوار امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)،‌ زنگ آغاز سومین دوره هفته‌‌های فرهنگ رضوی در کشور به صدا در آمد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،صبح امروز با حضور سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)،علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی، زنگ آغاز سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی در مدرسه دخترانه مهدیه واقع در شهر کرمانشاه به صدا در آمد.

در ابتدای این مراسم که با سالروز میلاد آغاز جواد الائمه(ع) همراه بود، کاراندیش در سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت جوادالائمه(ع) گفت: تربیت نیروی مورد نیاز برای اداره کشور در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، از جمله دغدغه‌های مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر بتوانیم منابع انسانی را درست مدیریت کنیم می‌توانیم منابع مالی را هم مدیریت کنیم و این همان پیوند فرهنگ و اقتصاد است.

وی اظهار امیدواری کرد هفته‌های فرهنگ رضوی بتواند زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر را از آموزه‌های رضوی و سیره امام رئوف فراهم آورد.

 در پایان این مراسم، علاوه بر زنگ آغاز هفته‌‌های فرهنگ رضوی، زنگ انشاءنویسی رضوی به صدا در آمد و قرار است دانش‌آموزان خاطرات خود از سفر به مشهد مقدس را مکتوب کرده و به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی از امروز در کرمانشاه آغاز شد، سپس در استان‌های کرمان، اردبیل و قزوین ادامه می‌یابد تا سرانجام به دهه کرامت متصل شود.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعهده (موسوم به دهه کرامت) برابر با 6تا 16 شهریور سال جاری در ایران و 75 کشور جهان برگزار می‌شود.  

علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه‌های مختلف این جشنواره می‌توانند به سایت شمس توس به آدرس www.shamstoos.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: هفته ، رضوی ، زنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار