دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: با برگزاری این جشن تلاش می‌کنیم تا نهادهای فرهنگی که در خواب غفلت به سر می‌برند و اسیر مسائل اقتصادی و سیاسی هستند دیدار کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علی عبدی در نشست خبری جشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه این جشن با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری تبیین شده است گفت: برای برگزاری این برنامه زمان زیادی صرف کردیم باب جدیدی را در دانشگاه‌ها و سراسر کشور باز کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: این جشن برگرفته از تفکرات شهید آوینی و با نام تجلی شیدایی مطرح شده است.

عبدی با بیان اینکه مهمانانی از 4 حوزه فرهنگ و هنر همچون شعر، ادبیات داستانی، سینما و تلویزیون و موسیقی و همچنین فعالان فرهنگی دعوت کردیم تا در این جشن حضور یابند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران افزود: در حوزه شعر از میهمانانی همچون محمدمهدی سیار، میلاد عرفان دوست، علی محمد مودب، رضا احسان پور، محمدرضا سرشار، علیرضا قزوه و عباس احمدی برای شرکت در این جشن دعوت شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حوزه سینما و تلویزیون مهمانانی همچون هادی مقدم‌دوست، حبیب‌الله کاسه‌ساز، حمید نعمت‌الله، جهانگیر الماسی، بهروز شعیبی، نرگس آبیار، حبیب بهمنی، الهام چرخنده، جمال شورجه و ابوالقاسم طالبی در این جشن حضور خواهند داشت.

عبدی بیان داشت: در حوزه موسیقی مجید انتظامی، سالار عقیلی، اسفندیار قره‌باغی و حامد زمانی در این جشن حضور می‌یابند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ابراز داشت: از فعالان فرهنگی همچون محمدرضا زائری، محمدباقر مفیدی کیا، سهیل کریمی، محمدحسین بدری، مهرداد بذرپاش، محمدحسن روزی‌طلب، وحید یامین پور برای حضور در این جشن دعوت به عمل آمده است.
وی تصریح کرد: از موسسات فرهنگی همچون موسسه آوینی فیلم، شهرستان ادب، اوج، عمار، خانه فیلم، آرمان مدیا برای حضور در این جشن و معرفی آنها دعوت به عمل آمده است.

عبدی تاکید کرد: این جشن اولین گردهمایی فراگیر فرهنگی در دانشگاه‌های سراسر کشور است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مسئله تقویت جبهه فرهنگی مومن برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران بیان داشت: مدعوین در این جشن برخلاف دیدگاه‌های مختلفی که دارند و با توجه به نقاط اشتراکشان به تبادل نظر و اطلاعات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشن ارائه الگوی صحیح به مسئولان کشور است گفت: متاسفانه تاکنون دولت‌هایی که در کشور روی کار آمدند نسبت به عرصه فرهنگ بی‌توجه بودند و یا اینکه انحرافات فرهنگی داشتند که این مسئله شایسته جمهوری اسلامی نیست.

عبدی با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی گفت: باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است که رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ کشور موضع‌گیری کردند و ما می‌خواهیم با اجرای این برنامه کار فرهنگی را کلید بزنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران اضافه کرد: زمانی که می‌بینیم رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوعی دغدغه دارند وظیفه می‌دانیم برای رفع آن تلاش کنیم.

وی افزود: واکنش رهبر معظم انقلاب به مسئله فرهنگ جای تامل دارد که چرا ایشان به جای تقدیر از مسئولان فرهنگی و متولیان فرهنگ از جوانان خودجوش که کار فرهنگی کردند تقدیر می‌کنند و این نشان این است که مسئولان و نهادهای فرهنگی کشور وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

عبدی ابراز داشت: با برگزاری این جشن تلاش می‌کنیم تا نهادهای فرهنگی که در خواب غفلت به سر می‌برند و اسیر مسائل اقتصادی و سیاسی هستند دیدار کنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از همه نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی دعوت می‌کنیم تا درجشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی حضور یافته و موضع خود را در حوزه مسائل فرهنگی برای پیشبرد هدف انقلاب اسلامی اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار