امام جمعه موقت تهران ر همایش سومین دوره آموزشی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین سازمان بسیج صدا و سیما گفت: فلسفه تربیت، خودشناسی برای خودسازی است و ابتدا باید به فکر خودسازی خودمان باشیم بعد به فکر تربیت دیگران بیفتیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش سومین دوره آموزشی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین سازمان بسیج صدا و سیما گفت: ماه رجب ماه ویژه آموزش و پرورش، ماه رمضان بسیار پرمحتوا و ماه شعبان نیز مجرب است چراکه رجب نام نهری است در بهشت که مومنان در آن شستشو می‌شوند تا به رنگ خدا دربیایند و فلسفه تربیت، خودشناسی برای خودسازی است.

وی درباره معنا کردن قرآن ابراز کرد: قرآن کریم تصویر خداوند و نور خداست و بوی خدا می‌دهد و مومنان باید به قرآن پناه ببرند زیرا قرآن کاغذ نیست قرآن نور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به شیوه بندگان صالح خدا اظهار داشت: انسان تا صالح نباشد نمی‌تواند صالح پرور باشد و اگر صالح نباشیم امام صالحان نیز نخواهد آمد زیرا وقتی امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت می‌کردند این آیه را زیر لب تکرار می‌کردند که ولی من "الله" است و "الله" خدایی است که کتاب فرستاده است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم آسیب‌های خودمان را شناسایی کنیم و قرآن را نیز تلاوت کنیم و هر روز یکی از این آسیب‌ها را پاک کنیم از تاریکی به نور می‌رسیم زیرا نماز به میزان خود نور دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تمایلات نفسانی ابراز کرد: 4 تمایل نفسانی در انسان وجود دارد که نماز مقابله کننده با این 4 خواهش نفسانی است و  شخص پیروز کسی است که بر نفس خود مغلوب شود.

وی با تاکید بر خودسازی انسان‌ها تصریح کرد: ابتدا باید به فکر خودسازی خودمان باشیم بعد به فکر تربیت دیگران بیفتیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به بیان ویژگی‌های رذیله انسانی پرداخت و گفت: غرور، تکبر و حسد از این ویژگی‌ها است که ما وقتی نمی‌توانیم به این‌ها پاسخ دهیم و مسلط شویم به امام رضا(ع) متوسل می‌شویم و روشنفکرین انسان‌ها هنگامی که بیچاره و درمانده می‌شوند به بارگاه امام رضا(ع) می‌آیند و به آقا علی بن موسی الرضا متوسل می‌شوند.

وی با اشاره به بیماری حجاب در جامعه گفت: یکی از این بیماری‌ها که در انسان وجود دارد بیماری حجاب است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: هنگامی که شلمچه به تصرف دشمن درآمد یکی از همرزمان ما که از این قضیه به هم ریخته بود گفت که قرآن را باز کردم و دیدم که این آیه آمده بود که هنگامی که مغرور شویم در عملیات شکست می‌خوریم و ما به این دلیل در عملیات شکست خوردیم که مغرور شدیم و براین اساس شلمچه را از ما گرفتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز تولد امام جواد در بارگاه امام رضا(ع) ابراز کرد: امام رضا(ع) کریم هستند و اگر امام رضا(ع) را به جان جواد الائمه‌اش قسم دهیم و اگر پاسخ نگرفتیم مجدد ایشان را این گونه مورد خطاب قرار دهیم که " ای امام رضا(ع) شما را به جان مادرتان فاطمه (س) و محسن سقط شده‌اش قسم می‌دهیم که حاجت ما را برآورده بفرمایید" به یقین پاسخ خواهند داد، هم‌چنین از خدا بخواهیم که حجاب‌های درونی ما را بردارد تا بتوانیم نور ایجاد کرده و منافقان داخلی و ماموران عرب را از سر راه اسلام برداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: صدیقی ، بسیج ، رسانه ، ملی ، امام ، جمعه ، شلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار