مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی گفت : در سال زراعی جاری در 11 هزار هکتار از اراضی استان حبوبات کشت شده است.

محمد صبور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود : از این میزان سطح زیر کشت ، 7 هزار هکتار نخود دیم ، هزار هکتار نخود آبی ، 2 هزار و دیست هکتار عدس دیم و 500 هکتار عدس آبی است.و پیش بینی می شود از این اراضی در مجموع 4 هزار و 400 تن حبوبات برداشت شود.

صبورگفت: استان خراسان رضوی در زراعت حبوبات سطح قابل توجهی از اراضی ، به خصوص دیم زارها را به خود اختصاص داده است که به دو روش پاییزه و بهاره کشت می شود که با توجه به خشکسالی سال 92 کشت حبوبات پاییزه به صورت دیم کاهش داشته است اما با توجه به بارندگی های بهاره ، کشت بهاره از وضعیت مناسبی برخوردار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت : در سال جاری برای نخستین بار رقم آرمان وارد استان شده است که به صورت پاییزه کشت می شود و در برخی از شهرستان ها مثل قوچان ، کلات ، درگز، نیشابور ، تربت حیدریه ، فریمان و برخی از مناطق چناران نخود دیم کشت می شود .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود : حبوبات به طور کلی در تناوب کشت نقش بسیار مهمی دارند و به لحاظ ذخیره ازتی که از طریق ریشه آنها در خاک انجام می گیرد ، باعث حاصل خیزی خاک های زراعی می شود.

انتهای پیام//س

برچسب ها: حبوبات ، برداشت ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.