مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: کشاورزان آملی در سال زراعی امسال بیش 200 تن میوه توت فرنگي در مزارع این شهرستان تولید کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری سید مرتضی امینی افزود: برداشت این محصول دراوایل همین ماه از سطح باغ های این شهرستان آغاز کردند و بخش زیادی از آن تاکنون برداشت شد.

وی، سطح زیر کشت توت فرنگي در این شهرستان را بيش از 22 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: امسال عملکرد تولید توت فرنگی در هکتار برای کشاورزان آملی افزایش داشته است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل ، ارزش ريالي توت فرنگی های قابل برداشت دراین شهرستان را امسال بیش چهار ميليارد و75 ميليون ريال برای حدود 36 بهره بردار این شهرستان اعلام کرد.

امینی اضافه کرد: امسال کشاورزان آملی در اراضی خود ارقام توت فرنگی از نوع تجاري "کاماراسو" ، "سلوا " و "پاجرو" و نيز ارقام محلي کشت کردند.

وی یادآورشد: شهرستان آمل به لحاظ برخورداری مستعد خاک جلگه اي و شرايط مناسب آب و هوايي از مناطق حاصلخيز برای توليدات گياهي ازجمله توت فرنگی است.

توت فرنگي از جمله میوه هایي است که از حدود نيم قرن گذشته پرورش اقتصادي و تجاري آن به عنوان ميوه نوبرانه دراین شهرستان آغاز شده است.

توت فرنگی سرشار از پتاسیم ، ویتامین "ث" ، و فولیک اسید است وبرای تقویت حافظه ، رشداستخوان ، استحکام دندان ، بیماران قلبی و روماتیسم بسیارمفید است/س.

برچسب ها: کشاورزان ، میوه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.