ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران،با اشاره به اینکه مشکلات نظام سلامت گسترده بوده و نباید مردم را فقیر جلوه دهیم بیان کرد: هزینه‌های درمانی در همه جای دنیا بالا بوده لذا سازمان‌های بیمه گر باید توان خود را به منظور پوشش گسترده و بیشتر خدمات افزایش دهند که این امر با تامین بودجه برای این سازمان‌ها محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران در افتتاحیه سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه طرح تاریخ گذشته خدمت پزشکان به ویژه خانم‌ها یک تحمیل ناعادلانه است، گفت: تعداد تربیت نیروی پزشک در حدی بوده است که بتوانند مناطق دور افتاده را نيز پوشش دهند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه مشکلات نظام سلامت گسترده بوده و نباید مردم را فقیر جلوه دهیم بیان کرد: هزینه‌های درمانی در همه جای دنیا بالا بوده لذا سازمان‌های بیمه گر باید توان خود را به منظور پوشش گسترده و بیشتر خدمات افزایش دهند که این امر با تامین بودجه برای این سازمان‌ها محقق می‌شود. 

تعرفه‌های جامعه جراحان واقعی نیست
رئیس جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه اکثریت غریب به اتفاق جراحان در بد‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، افزود: مشکل کشور ما ۱۰ یا ۱۵ جراح نیستند که توسط دوستان نادان هر روز سر و صدا می‌کنند بلکه واقعیت این است که حدود ۶ سال است که تعرفه‌های ما افزایشی نداشته و با توجه به اینکه مردم نباید هیچ هزینه‌ای را بابت هزینه‌های خود پرداخت کنند، گفت: پزشک و بیمار نباید گرفتار باشند زیرا ارائه کنندگان خدمت در سایر کشورهای دنیا حرف اول را برای تعیین تعرفه‌ها در کشورشان می‌زنند و این در حالی است که تعرفه‌ها در کشور ما هیچ‌گاه واقعی نبوده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تربیت نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از چالش‌های این عرصه متناسب نبودن وضعیت تربیت نیروی انسانی با نیاز کشور است. 

وی همچنین به خودگردانی بیمارستان‌ها که ضربه اساسی به کارکرد بیمارستان‌های آموزشی زده‌اند اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته اکثر این بیمارستان‌ها به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌کردند که اجرای طرح خودگردانی بیمارستان‌ها ضربه اساسی به کارکرد بیمارستان‌های آموزشی زده و بیمارستان‌های خوب و خدمت گزار را از مردم گرفته است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.