کیوی کار نمونه مازندران نقش خود را در اقتصاد مقاومتی در عمل نشان داد .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری : یکی از میوه هایی که چند سال اخیر کشت آن در کشور به ویژه مازندران بیشتر شده است میوه ای کرک دار به رنگ قهوه ایی با دانه های بسیارریزبه نام کیوی است.

کیوی که خواص داروئی بسیار دارد از کشور چین به کشور ما آورده شده و با ذائقه مردم ما نیز سازگاراست .

کشاورزی نمونه از روستای امامزاده عباس بند پی شرقی   گفت: توانستم با بهره گیری ازکلاس های آموزشی کارشناسان ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران محصول کیوی بهتری کشت و برداشت کنم.

محمد ابراهیم متولی نژاد در باره موفقیت خود با اشاره به اینکه در این روستا به دلیل مشکل کم آبی و نحوه سخت نگهداری این محصول و هزینه های نهال ونهاده های کشاورزی بسیار سنگین است گفت:با علاقمندی و پشت کاربرای نخستین بار در این روستا این محصول را کشت کردم اما به تدریج با تشویق من دیگر کشاورزان این روستا نیز به کشت کیوی علاقمند شدند.

وی راز موفقت خود را علاقه و پشتکار واستفاده از را هنمائی های کارشناسان ترویج سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و افزود: هرچند هزینه های کاشت و داشت این محصول بسیار سنگین است اما بازار فروش خوبی دارد و راضی هستیم.

این کشاورز مازندرانی گفت: با کمک همسرم توانستم در هر هکتار15تا 20 تن کیوی برداشت کنم که در مقایسه با دیگر کشاورزان بیشتر و با کیفیت تربوده است و پارسال از سوی سازمان جهاد کشاورزی به عنوان کیوی کار نمونه استان معرفی شدم.

محمد ابراهیم متولی نژاد: کم آبی ، هزینه های سنگین نهاده های کشاورزی مانند کود و سموم شیمیایی را از مهم ترین مشکلات کشت این محصول بیان کرد و افزود : برای جبران خسارت های احتمالی زمین کشاورزی خود را بیمه کردم تا در صورت نیاز از بیمه استفاده کنم.

محمد ابراهیم متولی نژاد متولد 1318 ساکن روستای امامزاده عباس بند پی شرقی است که توانست در سن 75 سالگی با تلاش و پشتکار و بکار گیری روش های صحیح کشاورزی با ارائه محصول بیشترو با کیفیت تر نقش خود را در اقتصاد مقاومتی در عمل نشان دهد و در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گامی بلند بردارد/س.

برچسب ها: کیوی ، نقش ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.