رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت : همه ادارات باید در یک فرصت یک ماهه برای اراضی تحت تصرف خود سند بگیرند .



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان،حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی افزود : سند دار کردن اراضی یکی از راه های مبارزه با زمین خواران است و باید ریشه این جرم خشکانده شود .

وی از اداره ثبت اسناد و املاک استان خواست تا با اختصاص واحدهایی به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کند .

رییس کل دادگستری استان از پیشگیری به عنوان اولین اولویت شورای حفظ حقوق بیت المال در سال جدید یاد کرد و اظهار داشت : اطلاع رسانی و تشکیل جلسات آموزشی ، شناسنامه دار کردن تمام اراضی ملی و دولتی و اجرای احکام قطعی صادره در خصوص اراضی ملی از دیگر اولویت های این شوراست .

قدرتی با بیان اینکه مدیریت اجرایی یکی از مصادیق عزم ملی و مدیریت جهادی است خاطرنشان کرد : زمین یکی از سرمایه های ملی ماست و همه ما باید با همفکری و همدلی به وظایف قانونی خود عمل کرده و به صورت کاربردی وارد این مباحث شویم تا بتوانیم آن را حفظ کنیم .

وی در خصوص تغییر کاربری ها تصریح کرد : در برخی موارد اراضی تغییر کاربری شده و در خصوص آن ها حکم مقتضی صادر شده ولی اجرا نشده ، در برخی موارد درخصوص تغییر کاربری ها شکایتی نشده و یا منجر به صدور حکم نشده و در برخی مواقع اراضی در حال تغییر کاربری است که باید تدابیر لازم در رابطه با هر یک اندیشیده شود ./س

 

برچسب ها: سند دار ، اراضی ، دولتی ، ملی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.