سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اجرایی شدن برنامه حفاظت مالی از 18 بیماری صعب العلاج در قالب طرح تحول نظام سلامت، خدمتی بزرگ در کاهش فشار مالی از دوش خانواده بیماران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، طاهر احمدی گفت : در بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر رایگان بودن خدمات درمانی برای چهار بیماری هموفیلی، تالاسمی ، دیالیز و ام اس، 14 بیماری دیگر نیز در لیست ارائه خدمت رایگان قرار گرفته است.

وی توضیح داد: بر اساس دستورالعمل حفاظت مالی بیماران نیازمند و صعب العلاج، از این پس بیماران دیالیز خونی و صفاقی، سرطان، بستری طولانی مدت، کاشت حلزون، پیوند کلیه، سوختگی، بیماران روانی، پیوند اعضا، مسمومیتها، بی ام اس، صرع مقاوم به درمان، اسکولیوز، هپاتیت مقاوم در تالاسمی و هموفیلی و اعمال جراحی تخصصی پارکینسیون و دنیستونی رایگان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این بخشنامه برای بیماران اشاره شده کلیه خدمات تشخیصی و درمانی، تهیه دارو و لوازم و تجهیزات مصرفی را رایگان اعلام کرده است.

دکتر طاهر احمدی توضیح داد: این بخشنامه شیوه اجرایی کارآمدی برای جبران هزینه درمانی بیماران نیازمند که توان پرداخت مالی هزینه های بیمارستانی را نداشته باشند، نیز دارد.

وی اظهار کرد: تمامی بیمارستانهای دولتی موظف شده اند که لیست نیازهای ضروری هر یک از 18 بیماری صعب العلاج را در جدول برنامه
زمانی اعلامی به وزارت بهداشت و درمان ارائه دهند و به صورت روزانه نیز نظارت ها بر انجام مفاد این بخشنامه برای خدمات گیران مشمول انجام می شود.

از 18 بیمارستان موجود در استان مرکزی 14 مرکز درمانی دولتی هستند که پنج بیمارستان در اراک، دو بیمارستان در خمین، دو بیمارستان در ساوه و در شهرستانهای محلات، آشتیان، تفرش، کمیجان و زرندیه هر کدام یک واحد درمانی دولتی ارائه خدمت دارد./س
 
برچسب ها: خدمت ، بزرگ ، تحول سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.