رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کرمان در زمینه های صنعت، معدن و کشاورزی، گفت: استان پهناور کرمان با وجود منابع ارزشمندش به تنهایی می تواند اقتصاد کشور را از تک محصولی نجات دهد و چاه های نفت کشور را ببندد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، ارسلان فتحی پور در همایش هم اندیشی اقتصاد استان کرمان که با حضور استاندار کرمان، اعضای کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی کرمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد ، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری، افزود: معظم له نقشه راه را ترسیم کرده اند و برای اجرایی شدن آن یک عزم ملی و اراده قوی نیاز است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اداره کشور با هزینه کمتراست ، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست ، بلکه مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

فتحی پور با اشاره به اینکه کشور باید توسط مردم و بخش خصوصی اداره شود، تصریح کرد: امروز نقدینگی بالایی در دست مردم است که باید به سمت تولید کشور هدایت شود.

وی عملکرد نامناسب بانک ها را مانع توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد و یادآور شد: بانک ها اقتصاد کشور را زمینگیر کرده اند و همه مردم از این عملکرد شکایت دارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت در هیچ جای دنیا فعال اقتصادی خوبی نبوده است، گفت: بدنه دولت زیاد شده است و حتما باید چابک سازی در دولت انجام شود.

وی با بیان اینکه تولید انبوه قوانین در مجلس یکی دیگر از معضلات اقتصادی کشور است، افزود: همه چیز را نباید از چشم تحریم نگاه کنیم، انبوه قوانینی که بعضاً اجرایی هم نمی شود ، از مشکلات بزرگ اقتصاد کشور است.

فتحی پور با بیان اینکه متاسفانه زیر ساخت های لازم برای تولید در این استان آماده نشده است، تصریح کرد: با همه منابع معدنی فراوانی که در این استان وجود دارد هنوز یک کیلو فولاد در آن تولید نمی شود و این یک فاجعه است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید کشور قربانی شده است، یادآور شد: تولید کشور را با شعار نمی شود حمایت کرد ، بلکه باید به معنای واقعی پشتیبان تولید شد.

فتحی پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم کرمان در این دوره ، نمایندگان توانمندی را به مجلس فرستادند که نشان از درک بالای آنها از مسائل روز کشور است.

وی ، دکتر محمدرضا پورابراهیمی ، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس را یکی از نخبگان اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود: وی در زمینه های علمی و اجرایی دارای تجربیات زیادی است./ش


برچسب ها: منابع ، کرمان ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.