نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت از آنجایی‌ که اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مرحله به مرحله ارتقای درجه می‌یابند و با توجه به میزان سابقه و مقالات ارائه شده رتبه‌بندی می‌شوند، مجلس نیز در صدد تصویب این طرح برای معلمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، قاسم احمدی‌لاشکی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی این شهرستان بیان داشت: با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی همه آحاد مردم باید با عزم ملی و مدیریت جهادی سعی در رفع مشکلات قشر بازنشسته فرهنگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه به بازنشستگان آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای دارد و دولت سعی دارد با کمک مجلس مشکلات این قشر را به نحو شایسته‌ای برطرف کند.

احمدی‌لاشکی پیشنهاد نظام رتبه‌بندی معلمان را اولویت نخست مجلس عنوان کرد و افزود: از آنجایی‌ که اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مرحله به مرحله ارتقای درجه می‌یابند و با توجه به میزان سابقه و مقالات ارائه شده رتبه‌بندی می‌شوند، مجلس نیز در صدد تصویب این طرح برای معلمان است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس تأکید کرد: بازنشستگان فرهنگی از حقوق و مزایای کافی برخوردار نیستند و این وظیفه ما است که نتیجه 30 سال تلاش آنها را که حق مسلم این قشر است در اسرع وقت پرداخت کنیم.

احمدی‌لاشکی از دریافت 25 درصدی مطالبات بازنشستگان خبر داد و گفت: دولت برای پرداخت پاداش سال‌های 91 و 92 به فرهنگیان یک‌هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تاکنون تنها 25 درصد آن اختصاص یافته است که  از این رقم در هفته‌های گذشته 500 میلیارد تومان پرداخت شد و 310 میلیارد تومان نیز باقی مانده ‌است./س

برچسب ها: مجلس ، نخست ، اولویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.