" تزیپی لیونی" تصریح کرد شهرک سازی‌ها مانع گفتگوها برای حل مناقشه فلسطین است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مقام صهیونیستی تصریح کرد شهرک سازی ها مانع گفتگوها برای حل مناقشه فلسطین است.

" تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره کننده ارشد تل آویو در گفتگوها با تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل مطالبی درباره روند گفتگوها مطرح کرد. 
وی در سخنانش گفت شهرک سازی ها عامل شکست گفتگوها با فلسطینی‌ها است. وی تاکید کرد شهرک سازی‌ها مانع از آن می شود که  رژیم صهیونیستی  بتواند در مذاکرات به نتیجه برسد. به گفته لیونی، شهرک سازی‌ها باعث می شود دفاع از اسرائیل در جهان ناممکن شود. اظهارات وزیر امورخارجه سابق اسرائیل همانند دیدگاه‌های "مارتین ایندیک" فرستاده ویژه آمریکا  برای روند صلح است که گفته است شهرک سازی های گسترده سبب ضعیف شدن اعتماد فلسطینی ها به نیات اسرائیل در گفتگوها می شود. ماه گذشته این گفتگوها که با میانجیگری آمریکا است به بن بست رسید.

علت این مسئله نیز استمرار شهرک سازی‌های اسرائیل و خودداری آن از آزادکردن زندانیان فلسطینی بود. در چهارده ماهی که مذاکرات در جریان بود،  رژیم صهیونیستی مجوز ساخت حدود 14 هزار واحد مسکونی جدید برای شهرک نشین‌ها را در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس صادر کرد. 

در همین حال فرستاده دولت آمریکا به گفتگوهای صلح خاورمیانه به شدت از ادامه اسکان یهودیان  و شهرک سازیهای رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی انتقاد کرد.

"مارتین اندیک "در اقدامی بی سابقه از ساخت شهرک های صهیونیستی نشین برای ادامه اسکان یهودیان در سرزمین های اشغالی فلسطین به شدت انتقاد کرد و گفت این شهرک ها به مذاکرات بین فلسطینیان و اسراییل به شدت آسیب رسانده است . در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص چاپ تل آویو به نقل از مارتین اندیک نوشت اعلان رژیم اسراییل به ادامه ساخت شهرک‌ها به شکل عمدی از سوی کسانیکه از ساخت این شهرک ها حمایت می کنند صورت گرفته است .

این مسئول امریکایی که در مرکز مطالعات خاورمیانه سخن می گفت ، تصریح کرد  اعلان و ادامه شهرک سازیها که مذاکرات صلح را از بین برده است، رژیم اسرائیل را به یک واقعیت ( رژیم) دو قومیتی غیر قابل بازگشت تبدیل کرده است . او افزود شهرک ها نه فقط اعتماد فلسطینیان در خصوص اهداف فرآیند مذاکرات را از بین می برد بلکه حتی آینده ملت یهود در فلسطین اشغالی را ویران می کند.

مارتین اندیک در پایان سخنانش تاکید کرد اگر شهرک سازی‌ها و اسکان یهودیان در مناطق فلسطینی ادامه یابد آسیب های فاجعه آمیزی به اندیشه تشکیل کشور یهود وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار