الجزیره گزارش داد هنیه در تظاهرات امروز در غزه تاکید کرد ملت فلسطین اسرای خود را تنها نمی گذارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره؛ مناطق مختلف فلسطین در روز جمعه خشم شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از بازداشت شدگان اداری اعتصاب کننده در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل بود. اعتصاب غذای این افراد وارد هفته سوم خود شده است.
اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت برکنار شده حماس در غزه در جریان شرکت در تظاهرات گسترده ای که حماس در شمال نوار غزه برگزار کرد خواستار تلاش های متحد برای حمایت از اسرا شد و تاکید کرد ملت فلسطین و رهبران و گروه های آن اسرای خود را تنها نمی گذارند و برای آزادی آنها تلاش می کنند.
در کرانه باختری نیز نماز جمعه در خیمه مرکزی تحصن در البیره برگزار شد و نمازگزاران پس از نماز به سمت مرکز شهر رام الله تظاهرات کردند و خواستار آزادی همه اسرای فلسطینی شدند.
تامر المسحال خبرنگار این شبکه در غزه درباره تظاهرات امروز گفت: امروز جمعه خشم بود و مردم نوار غزه و کرانه باختری در قالب فعالیت های متعدد برای حمایت از بازداشت شدگان اعتصاب کننده که بیش از شانزده روز است اعتصاب کرده اند، تظاهرات برگزار کردند. این تظاهرات با هدف رساندن صدای بازداشت شدگان و اسرا و تلاش برای آزادی آنها و انتقاد از سکوت اعراب و جامعه بین المللی و محافل حقوقی در قبال این مسئله انسانی برگزار شد. تظاهرات در نوار غزه لحظاتی پیش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به پایان رسید. اسماعیل هنیه و تعدادی از رهبران حماس در آن حضور داشتند. هزاران تن از طرفداران حماس نیز با شرکت در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از اسرای اعتصاب کننده سردادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار