دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت حتی اگر اکثریت مردم اسکاتلندی در همه پرسی 18 سپتامبر به استقلال از انگلیس رأی مثبت دهند، وی باز هم استعفا نخواهد کرد وی در مصاحبه ای با بی بی سی گفته که« موضوع،آینده من نیست.مسئله آینده اسکاتلند است.»

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دیوید کامرون که مخالف استقلال اسکاتلند است افزود فکر می کند موافقت وی با برگزاری این همه پرسی نشان می دهد که خوب عمل کرده است.
بنا بر اعلام مطبوعات انگلیس ، این نخست وزیر محافظه کار چندی پیش به هم پیمانانش هشدار داد برای جلوگیری از سیاسی کردن این همه پرسی ، اگر اسکاتلندی ها به آن رأی مثبت بدهند ، از سمت خود استعفا نخواهد کرد.

حزب محافظه کار در واقع از محبوبیت چندانی در اسکاتلند برخوردار نیست و کامرون نمی خواهد طرفداران استقلال اسکاتلندگمان کنند که آینده وی به این همه پرسی بستگی دارد.

سه تشکل سیاسی اصلی انگلیس ( حزب محافظه کار و لیبرال دموکرات به عنوان شریک دولت ائتلافی و نیز حزب کارگر به عنوان مخالف دولت ) تلاش می کنند تا اتحاد 307 ساله بین انگلیس و اسکاتلند را حفظ کنند.

اما در صورتی که در این همه پرسی به استقلال اسکاتلند رأی مثبت داده شود ، کامرون به خاطر آنکه در سال 2012 برگزاری این همه پرسی را تصویب کرد، متحمل شدیدترین انتقادات خواهد شد.

ماه گذشته، نتایج نظرسنجی موسسه آی.سی.ام نشان داد 42 درصد اسکاتلندی ها می خواهند به این همه پرسی « نه » بگویند ، 39 درصد موافق استقلال اسکاتلند هستند و 19 درصد بقیه نیز هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار