گروههای مسلح در حلب دیگر گزینه ای پیش رو ندارند زیرا از چهار طرف به محاصره نیروهای ارتش سوریه در آمده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،‌ گروههای مسلح در حلب دیگر گزینه ای پیش رو ندارند زیرا از چهار طرف به محاصره نیروهای ارتش سوریه در آمده اند.

 ارتش سوریه تلاش های گروههای مسلح را برای حمله از محله شیخ مقصود به محله‌های میدان و سلیمانیه خنثی کرد که به کشته دهها نفر از افراد مسلح و انهدام یک دستگاه تانک و تعدادی از خودروهای گروههای مسلح در نزدیکی کارخانه سیمان در اطراف راموسه منجر شد.

"جعفر مهنا" خبرنگار شبکه المنار در سوریه در گزارشی گفت : گزینه‌های گروههای مسلح در حلب پس از ناکامی تلاشهای آنان برای محاصره حلب از سمت غربی آن در منطقه لیرمون
و محور راموسه در جنوب و قطع کردن راههای تدارکاتیحلب و متحمل شدن ضربات سنگین در شمال شرقی در منطقه شهرک صنعتی ، پایان یافته است.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت:«گروه های مسلح تلاش کردند پیشروی کنند تا راه راموسه را از سمت عامریه ببندند اماما آنها را در پایگاههایشان هدف قرار دادیم و جلوی ورود آنان را گرفتیم و تلفات سنگینی به گروههای مسلح وارد کردیم.»

مهنا گفت: نبردهای شدیدی در اینجا در جریان است . هواپیماهای ارتش سوریه نیز پیشروی نیروهای زمینی را پوشش دادند.

توپخانه‌های ارتش سوریه نیز پایگاهها و قرارگاههای گروههای مسلح را در هم می شکنند تا جلوی هرگونه نفوذ آنها را به مناطق امن بگیرند. یگانهای پیاده نظام به صورت مستقیم با افراد مهاجم در چند روز گذشته درگیر شده اند. از طرف دیگر مرزهای ترکیه به روی افراد مسلح باز است و بسیاری از گروههای تندرو از ترکیه وارد حلب شده‌اند.

ارتش سوریه حلب را از یک جبهه به کانونهای پراکنده نظامی تبدیل کرده است و گروههای مسلح نتوانسته اند مهم ترین پایگاههای خود در آن و مشخصا جاده خناصر به سفیر در شمال شرقی را حفظ کنند. البته گروههای مسلح ادعا می کنند از نظر لجستیکی در حلب منسجم هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار