عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسلامی کردن علوم گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید مراقب باشند به بهانه آزادی فساد در جامعه پخش نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ظهور جریان‌های انحرافی در ایران گفت: ما شاهد حضور تمام اقوام ایرانی اعم از ترک، کرد و ... در پیروزی انقلاب بودیم و همه دنیا حضور تمامی این اقوام را در دفاع مقدس دیدند که چگونه از ناموس و مرز و بوم این کشور دفاع کردند.
 
وی ادامه داد: راهبرد دشمن این است که با یک جریان قومیت گرایی تفرقه ایجاد کند و بدترین اخلاق جامعه این است که بخواهد با زبان و رفتار علیه یکدیگر سخن بگوید و من تأکید دارم که باید به این مسئله توجه ویژه شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسلامی کردن علوم با اشاره به جریان انحرافی دیگر مبنی بر فرهنگ ابتذال‌گرایی اظهار داشت: عده‌ای تلاش می‌کنند که از طریق رومان، موسیقی، فیلم و ... انسان را به ابتذال اخلاقی بکشانند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه افزود: امروزه دهها شبکه فارسی زبان در دنیا شکل گرفته که عمده پیام آن گرفتن غیرت اخلاقی از خانواده‌ها و همچنین ترویج روابط نامشروع به طوری که اگر زن شوهرداری با مرد نامحرم رابطه داشته باشد امری عادی است.
 
وی با اشاره به اینکه بعضی از موسیقی‌ها که ازآن به عنوان موسیقی مدرن یاد می‌شود گفت: هنگامی که انسان با این موسیقی‌ها حشر و نشر پیدا کنند باورهای دینی و عقل او به تحقیق ضایع خواهد شد و در غرب بسیاری از این موسیقی‌ها انسان را در جهت خودکشی قرار می‌دهد. بنابراین مسئولان فرهنگی کشور باید مراقب باشند به بهانه آزادی فساد در جامعه پخش نشود چرا که آزادی یک اصل فطری بوده و آزادی ابتذال دشمن آزادی فطری است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسلامی کردن علوم، جریان معنویت گرایی غیردینی از جریان‌های انحرافی دانست و تصریح کرد: جهان غرب با وجود رشد صنعتی فهمید که دارای فقدان رشد فرهنگی است بنابراین با بوجود آمدن سکولار و کنار زدن کلیساها شاهد جنگ‌های خونینی شد و اگر کلیسا صدها تن را شکنجه و به کام مرگ کشاند اما دیدیم که جنگ‌ها میلیون‌ها نفر را به کشتن داد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه تأکید کرد: گروه‌هایی در کشور ما معنویت‌های نوینی را ترویج می‌کنند که مردم را از معنویت دینی دور می‌کنند که این خود بسیار خطرناک است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ سلفی‌گری نیز از جریان‌های انحرافی است که عقل و اسلام واقعی را کنار زده و عمیق آن را مخدوش می‌کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: مبتذل ، خانواده ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار