هیئتی از سازمان آزادیبخش فلسطی نه منظور آغاز گفتگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی هفته اینده وارد غزه می شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما ، جنبش حماس اعلام کرد هیئتی از سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به منظور آغاز گفتگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی هفته اینده وارد غزه می شود .

"موسی ابو مرزوق" عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه شب در دیدار با اتحادیه وکلای فلسطینی در شهر غزه گفت مسئولان ساف و حماس با هدف تشکیل دولت وحدت ملی اوایل هفته اینده در غزه دیدار می کنند .

ابو مرزوق افزود آغاز گفتگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی از نظر سیاسی به معنای این است که شکاف و دودستگی میان فلسطینیان به پایان رسیده است .

وی خاطر نشان کرد هیئت های گفتگو کننده آشتی ملی در زمینه تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیدند و بر اساس توافق طرفین این دولت شش ماموریت مهم خواهد داشت که مهمترین آن لغو محاصره رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بازسازی ویرانی های این منطقه است.

 موسی ابو مرزوق تصریح کرد اتحاد و یکپارچگی بین موسسات و نهادهای دولتی ، ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخابات شورای قانون گذاری و ریاست تشکیلات خودگردان ، برقراری آشتی ملی میان احزاب و مردم و نظارت بر روند اجرای پرونده های مربوط با آشتی ملی از دیگر اهداف و برنامه دولت آینده است .

پس از درگیری مسلحانه میان حماس و فتح در نوار غزه در ژوئن سال 2007 و پس از اینکه حماس کنترل نوار غزه را به دست گرفت، بحران داخلی میان این دو جنبش بزرگ فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن آغاز شد .


انتهای پیام/
برچسب ها: هیئتی ، ساف ، وارد ، غزه ، گفتگو ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار