اختتامیه اولین دوره ملی و هفتمین دوره استانی جشنواره دانشجویی سلام ویژه دانشجویان دانشگاه های پیام نور سراسر کشورعصر پنجشنبه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور و جمعی از مسوولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ابراهیم نجفی برزگر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم با اشاره به نام گذاری سال جاری به سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ گفت: دانشگاه بهترین مکان برای تحقق این شعار مهم است، چرا که این مرکز علمی می تواند مبانی تئوریک آن را ارایه دهد.

وی افزود: تاب آوری و مقاوم سازی اقتصادی و همچنین تقویت شاخص های فرهنگی، هنری و معنوی باید دانش بنیان باشد و در این میان این دانشگاه است که می تواند این نقش را بازی کند.

نجفی ادامه داد: دانشگاه های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیشرفت های کمی و کیفی شگرفی دست یافتند و تعداد دانشجویان از 140هزار نفر پیش از انقلاب امروزه به چهار میلیون نفر رسیده است که در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، پزشکی، هنر و علوم انسانی فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور افزود: وجود 10 میلیون دانش آموخته و چهار میلیون دانشجوی در حال تحصیل در کشور ظرفیت عظیمی برای رشد و توسعه کشور است که باید بخوبی از آن استفاده کرد.

رییس دانشگاه پیام نور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به نقش بی بدیل و غیر قابل انکار این دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی گفت: رسالت دانشگاه پیام نور صرفا علمی نیست بلکه ارتقای معنوی و فرهنگی هم در دستور کار است که در همین راستا برنامه های متعددی در طول سال برگزار می کنیم.

ˈفرهنگ میزانی افزود: یکی از برنامه های فرهنگی ما در استان جشنواره سلام است که پس از برگزاری شش دوره موفق استانی، اثرگذاری آن باعث شد امسال در سطح ملی برگزار شود.

وی اضافه کرد: در آبان ماه سال 92 با فراخوان این جشنواره در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور 500 مرکز دانشگاه پیام نور کشور در این جشنواره شرکت کردند و 475 دانشجو آثار خود را در ده رشته ارسال به دبیرخانه ارسال کردند که در نهایت 40 اثر برگزیده و تجلیل شدند./س

 

برچسب ها: جشنواره ، ملی ، دانشجویی ، سلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.