در نشست خبری "همایون امیرزاده" بیان شد

59 تخلف نتیجه فعالیت ده روزه نمایشگاه بین المللی کتاب/ برگزاری سه نمایشگاه در دهه فجر

تخلفات با برگزاری سه نمایشگاه در ایام فجر کاهش می ‌یاید.

"همایون امیرزاده" رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات  بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در  نشست خبری خود با بیان اینکه در بخش بین‌الملل یکی از کشورهای عربی که به عرصه کتابی با جعل نام خلیج فارس پرداخته بود با تذکر ماموران مواجه شده است و مراتب تخلفش از طریق کمیته بین‌الملل به کشور مورد نظر ارائه شد.
 
بنابر این گزارش؛ "همایون امیر زاده" از صدور 59 رای از روز پنجم تا روز دهم نمایشگاه در هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و افزود: در مجموع از  این 59 رای مربوط به آرا صادر شده در پنجم نمایشگاه و تذاکراتی به ناشران متخلف داده شده است.
 
وی ادامه داد: مجازات در نظر گرفته شده برای ناشران، محرومیت از حضور در نمایشگاه های استانی، تعطیلی یک تا دو روزه و محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب تهران است این تخلفات بیش از شصت درصد از موارد  ذکر شده  در ده روز فعالیت  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در بر می‌گیرد.
 
 به گفته امیرزاده، کتاب‌های فاقد مجوز از سطح نمایشگاه جمع آوری شده است.
 
وی ادامه داد: تخلفات ناشران در بخش عمومی معمولا تکراری بوده است و به این نتیجه رسیدیم که بخشی از تخلفات آن‌ها ناشی از فضای حاکم در نشر کشورمان است.
 
امیر زاده ادامه داد: برگزاری سه نمایشگاه در ایام فجر ویژه ناشران  و کتاب‌های کاربردی، فروشگاه‌ها و عوامل  صوتی و تصویری فعالیت ناشران بخش قابل توجهی در تخلفات و مشکلات نمایشگاه کتاب تهران را کاهش خواهد داد.
 
وی خاطر نشان کرد: کمتر بودن تعداد آراء در نمایشگاه کتاب سال گذشته به معنای بروز بیشتر در سال جاری نیست ما در سال گذشته  در حوزه  اطلاع رسانی با ضعف بیشتری همراه بودیم و آرای صادر شده  بر اساس سیاست های تدبین شده عمل می‌کند اما امسال در حوزه رسیدگی به تخلفات مدیریت بهتری  صورت گرفته است.
 
 رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران خاطر نشان کرد: ناشران حرفه ای در طول برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران زیر بیست درصد تخلف داشته است و آخرین جلسه رسیدگی به تخلفات تمامی ناشران در نمایشگاه این دوره پس از اتمام نمایشگاه برگزار می شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار