معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که پیشرفت اجتماعی با بخشنامه محقق نمی‌شود، گفت: الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی جز با انسان‌های ارزشمند قابل تحقق نیست.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سید ضیا هاشمی در پنجمین کنگره یک روزه پیشگامان پیشرفت که در سالن همایش های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با تاکید بر این‌که در جامعه پیشرفته ارزش‌های اجتماعی خیرخواهانه، مسئولیت‌پذیری، تعهد به حقوق خود و دیگران به عنوان باورهای اساسی مطرح است، اظهار داشت : در این جامعه انسان‌های پیشرفته با نگاه به این ارزش‌ها حرکت می‌کنند.

وی افزود: وقتی سخن از ارزش‌هاست بحث فرهنگ مطرح می‌شود و پیشرفت اجتماعی نیز در مسیرپیروی از ارزش‌های فرهنگی قابل دسترسی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در ادامه گفت : الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی جز با انسان‌های ارزشمند محقق نمی‌شود و فرهنگ ایده‌آل فرهنگی است که بستر این موضوع را محقق می‌کند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه ارزش‌ها ریشه تاریخی و فرهنگی دارند و با بخشنامه قابل انتقال نیستند ، گفت : باید به سمت حرکت‌های همگانی حرکت کنیم و به میزانی که مرزبندی‌های خودی را افزایش می‌دهیم از این حرکت همگانی و وحدت کلمه و پیوند اجتماعی دور می‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  یکی از آفاتی را که جامعه امروز با آن مواجه است ، فاصله گرفتن نسل جوان از خانواده عنوان کرد و گفت: به عبارتی دیگر از آفات موجود این است که خانواده قدرت تعامل خود را با نسل جوان از دست می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خانواده را منشأ عواطف و حمایت عنوان کرد و گفت: نسل جوان نیز کانون تحرک است و پیوند این دو با یکدیگر می‌تواند بستر پیشرفت را فراهم کند.

دکترهاشمی با بیان این‌که تعامل با نسل جوان دشوارتر از گذشته است و خانواده‌ها باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند، اظهار داشت :هر جامعه‌ای که میزان سرمایه انسانی را در جامعه خود بالا ببرد کیفیت جامعه خود را افزایش داده و این امر موجب رشد سرمایه اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار