وزیر جهاد کشاورزی از سه برابر شدن سطح زیر کشت زمین های آبی استان ایلام تا سال 96 خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ محمود حجتی با اعلام این خبر گفت: استان ایلام اکنون دارای 70 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی است که با بهره برداری از سه پروژه مهم در دست اجرا 110 هزار هکتار به اراضی آبی ایلام اضافه می شود.

وی ادامه داد: 50 هزار هکتار از این زمین ها در دهلران واقع است، 37 هزار دیگر در سامانه گرمسیری و با کمک مهار آب های مرزی آبی می شوند و 20 هزار هکتار نیز به وسیله ایستگاه های پمپاژ با حمایت دولت آبی می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: استان ایلام قابلیت های بسیار خوبی در بخش آب و خاک دارد و در این زمینه غنی است ولی هنوز این توانمندی ها به خوبی شناخته و معرفی نشده اند.

حجتی یادآور شد: وجود جنگل های مناسب در این استان از دیگر مزیت های قابل توجه ایلام است که با مشارکت مردم می توان از آنها بهره برداری بهینه کرد.

وی توسعه باغ ها در زمین های شیب دار را از دیگر قابلیت های استان ایلام ذکر کرد و یادآور شد: مناطقی از استان مستعد کشت دانه های روغنی و چغندر است که باید توسعه یابند.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اکنون دانه های روغنی ایلام به استان گلستان برای روغن کشی با وجود مشقت و حمل منتقل می شود که می توان با راه اندازی کارخانه تصفیه روغن از هزینه های جابجایی جلوگیری کرد.

حجتی اضافه کرد: سالانه می توان یک میلیون تن دانه روغنی در دهلران و شمال خوزستان برداشت کرد که توسعه آن نیاز کشور را برطرف می کند.

وی گفت: ابتدا باید ظرفیت های استان به خوبی شناخته شود سپس با استفاده مناسب از این قابلیت ها در راستای توسعه و اشتغالزایی با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از آنها بهره گرفت./س
 
 
 
 
برچسب ها: کشت ، زمین آبی ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.