علاوه بر اقداماتی که در میدان جنگ در سوریه رخ میدهد ، بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیز حقایق این جنگ را بدرستی منعکس نمی کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری _ تحلیلی آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " رمزی بارود " نوشت : مشکل در مرکز درگیری ها در سوریه قرار دارد با تمامی جنبه های سیاسی ، ایدئولوژیک و فرهنگی آن . مردم در فلسطین و مصر خواستار وحدت و انسجام ملی هستند و برای تحقق آن تلاش می کنند اما سوریه همچنان در آتش جنگ می سوزد .

به نظر می رسد کسانی که از حمله اسرائیل به نوار غزه و کشتار فلسطینیان در این منطقه انتقاد کردند اهمیت چندانی به گرسنگی شدید و مرگ هزاران مهاجر در اردوگاه فلسطینیان " یرموک " در حومه دمشق نمی دهند . برخی معتقدند دلیل شرایط بحرانی در این اردوگاه نظامیان سوری و عملیات های آنان است و برخی نیز شورشیان و تروریستهای مسلح را مقصر می دانند . برخی از کارشناسان که پا فراتر نهاده  مدعی هستند که مقاومان در این اردوگاه عامل بحران سازی می باشند . 

به هر شکل مهاجران در این اردوگاه با بدبختی های فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و گاها ناچارند بالاجبار با تروریست ها و شورشیان همکاری کنند . اما حقیقت این است که افرادی که مدعی حمایت از آنان هستند تا جایی که اتهام به سمت نیروهای وفادار به " بشار اسد " رییس جمهوری سوریه باشد به حمایت خود ادامه می دهند . 

در ادامه این مقاله آمده است : برخی از کارشناسان بین المللی معتقدند "بشاراسد" آخرین محور مقاومت در برابر امپریالیسم غربی است . همین افراد چنین برداشتی را درباره "معمر قذافی" نیز عنوان می کردند . تحلیل آنان از بیان این چنین سخنانی نه تشابه شخصیتی میان اسد و قذافی است و نه یکسانی شرایط در درگیری های سوریه و لیبی . بلکه در تلاشی است که غرب در تسخیر این دو کشور انجام داده است . 

از طرفی تروریستها و شورشیان مسلح نیز مقصر انجام جنایاتی هستند که به شکلی کاملا وحشیانه و فاجعه بار در قبال شهروندان سوری انجام می دهند . یک جستجوی ساده در اینترنت می تواند عمق جنایات این افراد را در سوریه نشان دهد ؛ از قتل عام کل اهالی یک روستا گرفته تا کشتن افراد به دلیل داشتن دین ، مذهب یا فرقه ای خاص . 

برخی جریان های وابسته در گزارشات خود همواره جنایات انجام شده را بر گردن دولت " بشار اسد " می اندازند و مدعی هستند که در هر شرایطی هر جنایتی در هر نقطه ای از سوریه رخ میدهد ، دولت عامل آن است . و هنگامی که قربانیان این جنایات نظامیان ارتش سوریه یا حامیان دولت هستند آنها باز هم راهی برای آمیختگی در موضوع پیدا کرده و در هر صورت مقصر را دولت عنوان می کنند . 

جالب اینکه هرگاه اسناد معتبر ثابت میکند که جنایت توسط شبه نظامیان شورشی و گروه های تروریستی انجام گرفته ، این جریان ها به سادگی از کنار آنها گذشته و تمرکزی برای واکاوی علل و تبعات آن نمی کنند . ازاین منظر ، آیا دولت کنونی سوریه که هیچ "انسان خوبی" برای حکومت ندارد باید با تروریستهای النصره یا القاعده جایگزین شوند ؟ 

چگونه می توان نظام سوریه را تغییر داد در حالی که جایگزین های آن انسان های خطرناکی همانند تروریستهای القاعده و النصره هستند ؟ چگونه می توان چنین کاری کرد وقتی تمامی انسان هایی که ظاهر روشنفکرانه به خود گرفته اند ترجیح میدهد چشم خود را بر حقیقت بسته و کوته بینانه در مورد وقایع این کشور نظر بدهند ؟

در واقع داستان جنگ در سوریه پیچیده تر از آن است که تنها با لفظ  " راه حل " بتوان آن را حل نمود . علاوه بر دولت سوریه و شورشیان مسلح ، طرف های دیگری نیز در این میدان درگیر هستند . ایران ، روسیه ، آمریکا ، کشورهای اروپایی ، رژیم صهونیستی ، دولت های عربی و بسیاری از سازمان های امنیتی و اطلاعاتی بین المللی نیز در نتایج و عواقب این جنگ دخیل هستند . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۱:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر برای مردم سوریه یک قلبی وجود داشته باشد ان هم به عشق بشار اسد میتپد اسد مرد شماره یک مقاومت است که در برابر اسراییل و امریکا ایستاده است .برای پیروزیت دعا میکنیم مرد قد بلند و رعنای سوری خدا حامیت باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
به نظربنده میدان سوریه فرصتی استثنائی است برای انتقام ازکسانی که سالهادزدانه وبا عملیات تروریستی شیعیان مظلوم را به خاک وخون کشیدند پس باهروسییله ممکن باید برای نابودی آنها اقدام کرد.
آخرین اخبار