رییس هیئت مدیره انجمن پسته ایران تأکید کرد: باید زمینه عرضه مطلوب پسته را در بازارهای جهانی فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محسن جلال پور در جلسه انجمن پسته ی ایران که با حضور اعضای هیئت مدیره و هیئت اُمناء در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزارشد، افزود: باید با تدبیر ، بازار پسته را مدیریت کنیم و با عرضه به موقع آن در بازار جهانی ، زمینه ساز عرضه مطلوب پسته به بازار جهانی باشیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران همکاری کشاورزان و تولیدکنندگان با انجمن پسته و اندیشکده آب را خواستار شد.

وی همچنین با دعوت از فعالان بخش خصوصی وکشاورزی برای مشارکت در رونق اقتصادی کشور افزود: حضور فعالان بخش خصوصی و کشاورزی سبب رونق اقتصاد کشور می شود.

رییس اندیشکده آب ایران نیز به ارائه ی گزارشی در مورد اقدامات انجام شده توسط اندیشکده آب ایران پرداخت و گفت: این مرکز نخستین اندیشکده ای است که بر روی طرح جامع آب تحقیق می کند.

سیداحمد علوی افزود: اندیشکده آب ایران می تواند با همکاری انجمن پسته ایران ، تاثیر زیادی بر منابع آب و ظرفیت بسیار بالایی در دشت های کشت پسته استان کرمان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:کشاورزان نباید به این امید داشته باشند که بارندگی های مطلوب سال ، منابع آب های زیرزمینی را برای محصول پسته تامین می کند ، بلکه برای این کار باید با مدیریتی خاص به این موضوع پرداخته شود.

علوی با اعلام اینکه با مدیریت آب ، می توان جلوی تلفات فوق العاده ای که در دشت های پسته وجود دارد ، گرفته شود ، افزود: اندیشکده آب ایران در کنار تولید کنندگان پسته می تواند در مدیریت آب های زیرزمینی موفقیتی چشمگیر داشته باشد.

وی انجمن پسته ایران را قوی ترین تشکل تولیدکننده محصولات کشاورزی درکشور دانست و ابراز امیدواری کرد: این انجمن بتواند با همکاری اندیشکده ی آب ایران در رونق صنعت پسته موفق باشد./س


برچسب ها: بازار ، پسته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.