سیدهاشمی، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در این مجمع با اشاره به اینکه ارتباطات و مخابرات عامل توسعهی کشور است، گفت: خصوصی سازی مخابرات مهمترین استراتژی است که طی 40 سال اخیر توسط کشورهای توسعه یافته انجام شده است.
مخابرات اکثر کشورها خصوصی شدهاند و مخابرات ایران زمانی اتفاق افتاد که 25 سال از آغاز خصوصی سازی مخابرات در جهان میگذشت اما در سال 1388 اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه این شرکت بیش از 80 میلیون مشترک دارد، افزود: شرکت مخابرات ایران در سال 92 با اجرای برنامهی تحول به دنبال تحقق 150 پروژه در 8 جریان کاری بوده است و با اجرای برخی از آنها افزایش تعداد مشترکان در سال 92 به بیش از 7 میلیون مشترک جدید رسید و همچنین در رشد 70 درصدی در کمتر از یک سال در اینترنت پر سرعت داشت.
سیدهاشمی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت رتبهی پنجم را در اشتغالزایی کسب کرده است، تصریح کرد: تغییر ساختار نیروی انسانی با استخدام 2300 نفر و 3000 نفر بازنشسته بوده است.
وی اظهار کرد: در سال 92 ساختار شرکت ثابت را تحت عنوان آشنای اول اجرا نمودیم
و در مدت کوتاه سپس اینترنت روستایی برای بیش از 5000 روستا عملیاتی شد.
سیدهاشمی گفت: مخابرات ایران بر اساس خصوصیسازی با چالشهایی روبرو شده که در سال 92 به اوج خود رسید. تورم و افزایش قیمتها، هزینههای شرکت را 25 تا 30 درصد بالا برد.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران سپس به برنامههای سال 93 اشاره کرد و افزود: سال 93 سال مهمی در عرصهی داخلی و خارجی است چرا که از سوی جهانی از توسعهی باند پهن حمایت میشود.
انتهای پیام/