رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت اوایل کارش، ملاقاتی با رئیس فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشته که به وی گفت سه چیز نمی گذارد که شب‌ها بخوابد و ان سه چیز ایران، ایران، و ایران است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "هاوارد مک کئون" رئیس جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  در سخنانی روز سه‌شنبه خود در موسسه هریتیج، از سیاست دفاعی و تنظیم بودجه دولت انتقاد کرد و  گفت این سیاست،توانایی آمریکا برای پیروزی در نبرد و آمادگی کافی برای نبردهای احتمالی آینده را کاهش می‌دهد.

"مک کئون" در خصوص این که مذاکره برای تهیه پیش نویس یک توافق جامع هسته‌ای با ایران از نظر او و همکارانش چه اهمیتی دارد گفت: "اوایل کار، ملاقاتی با "ژنرال ماتیس "رئیس فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشتم که به من گفت سه چیز نمی گذارد که شب ها بخوابد: ایران، ایران، و ایران. بعدها، پس از بازنشستگی هم این نگرانی را تکرار کرد. این مساله ای است که نیاز به هشیاری دائمی ما دارد."

وی همچنین گفت کاهش توانایی دفاعی آمریکا ، ضعیف شدن ما در عرصه بین الملل را در پی دارد. 

"چاک هیگل"وزیر دفاع آمریکا نیز نسبت به انزواطلبی ایالات متحده در صحنه بین الملل هشدار داد و گفت تمایل به چنین حالتی برای پرهیز از درگیر شدن در مناقشات جهانی اشتباه خواهد بود.

 هیگل در نشستی در شیکاگو گفت پس از 13 سال جنگ در عراق و افغانستان به رهبری ایالات متحده، آمریکایی ها روز به روز به درگیری های نظامی در جهان خارج بدبین‌تر می شوند، اما این "اشتباه خواهد بود که به مسئولیت های جهانی خود، به عنوان باری بر دوش، یا اقدامی خیرخواهانه نگاه کنیم."

 هیگل افزود ، پرهیز از درگیر شدن در امور جهانی، گران تمام خواهد شد و افزود «تاریخ به ما می آموزد که درون گرا شدن، ما را از مسائل جهانی مصون نگه نمی دارد؛ فقط ما را ناچار می کند که بعدا بیشتر درگیر شویم – با هزینه های انسانی و مالی بیشتر، و اغلب بر اساس شرایط دیگران.»

وزیر دفاع آمریکا گفت تروریست ها  از صفحه روزگار محو نمی شوند و این یکی از دلایلی است که ایالات متحده آمریکا باید برای تقویت نیروهای عملیاتی ویژه‌اش، بیشتر هزینه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
شکی نیست که بزودی آمریکا توسط ایران نابود میشود . و ایران تبدیل به بزرگترین قدرت، جهان میشود.وآنروز کشورهای اروپایی باید جوابگوی رفتار دیروزشان باشند.دوستی ایران با چین و روسیه، دنیا را دگرکون خواهد کرد.
آخرین اخبار