یک کارشناس اقتصادی گفت: کاهش هزینه‌های تولید به مولفه‌ها و راهکارهای متفاوتی بستگی دارد و باید به صورت یک پازل عمل شود و ما قادر نخواهیم بود یک دفعه هزینه‌ها را کاهش دهیم.

غلام حسین طاهری کارشناس اقتصادی بین‌الملل در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو شدیم و دولت قرار شد که تورم را از 44% به زیر 30 برساند که هنوز این وعده کاملا تحقق نشده است و در این بین دولت و بخش خصوصی باید همکاری لازم را با هم داشته باشند و این مسیر نخواهد شد مگر اینکه دولت از بخش تولید حمایت نماید و نظارت دقیق بر روی بخش‌های تولیدی داشته باشد.  

طاهری در ادامه تصریح کرد: برای رسیدن به تولید نیازمند سه محور اصلاح کننده از جمله اصلاح قیمت‌ها و مصالح رفاهی و کسب و کار خانوارها می‌باشد.  

دولت یکسری اقدام انجام داده است که تا حدودی شاهد پایین آمدن سطح قیمت بوده‌ایم بیشتر  اقتصاد ما بر روی تک محصولی بودن می‌چرخد و ما باید با تقویت تولید و حرکت‌های دانش بنیاد این مشکل  را از بین ببریم.  

وی افزود: ذخیره‌سازی از طریق هدفمندی یارانه‌ها راه حل مناسب برای کم کردن هزینه تولید نیست و باید در اقتصاد به صورت اساسی عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار