فرماندار مریوان گفت: نام این شهرستان اگر امروزه بر سر زبان‌های مردم خاص و عام افتاده است به خاطر وجود زریبار به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا و مرز رسمی باشماق آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،فلاحی گفت: اگر امروزه برای برگزاری مراسم افتتاحیه یکی از شبکه‌های سراسری کشور، شهرستان مریوان انتخاب می‌شود به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار مهم گردشگری و توریستی و همچنین وجود امنیت کامل در این شهرستان است.

وی افزود: مریوان یکی از شهرستان‌های مرزی کشور است که با دارا بودن بیش از 110 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که می‌تواند موجب رونق و شکوفایی اقتصاد نه تنها این شهرستان بلکه تمام استان کردستان شود.

فرماندار مریوان اضافه کرد: دارابودن ظرفیت‌های بسیار وسیع گردشگری همانند دریاچه زریبار، جاده دور دریاچه با 11 روستای اطراف و کنار این جاده، ناوطاق و ملاقبی از جمله مهم‌ترین مناطق گردشگری این شهرستان است که می‌تواند در جذب گردشگر و توریست موثر واقع شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: زریبار به عنوان نگین غرب در استان کردستان همچون الماسی درخشنده است که امروزه به یک قطب مهم گردشگری تبدیل شده و امید است در جریان افتتاح شبکه نسیم بتوان زیبائی‌های این دریاچه را در شبکه‌های سراسری به مردم ایران اسلامی و دنیا معرفی کرد./
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: نسیم ، افتتاح ، مریوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۳:۲۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
خوب