"آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو گفت لفاظی های روسیه مبتنی برکلیشه های قدیمی دوران جنگ سرد است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، دبیر کل ناتو گفت لفاظی های روسیه مبتنی برکلیشه های قدیمی دوران جنگ سرد است.

"آندرس فوگ راسموسن" در نشستی خبری در لهستان گفت:بسیار خشنودم  که بار دیگر به لهستان سفر کرده ام، من از تعهد و کمک لهستان در مدت پانزده سالی که از عضویت این کشور در ناتو می‌گذرد تشکر می کنم.

من اینجا هستم تا درباره ی کارهای مهمی که در پیش است بحث و گفتگو کنیم. در واقع مشورت های ما بسیار به موقع است چون تهاجم غیر قانونی و نامشروع روسیه علیه اوکراین بزرگترین چالش برای امنیت اروپا  است.

 ما بار دیگر به درستی  دفاع از همپیمانان خود را تقویت کردیم که شامل لهستان هم می شود.
هم اکنونی  کشتی‌ها و هواپیماها از کل کشورهای ناتو هوشیاری و مراقبت و عزم ما را از منطقه ی بالتیک تا دریای سیاه به نمایش گذاشته اند.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در ادامه ی صحبت های خود گفت: ما آماده ایم تا گام‌های بیشتری را از طریق تمرین های نظامی پیشرفته ، برنامه های روزآمد دفاعی و استقرار مناسب نیروها برداریم. ما همچنین بر حمایت خود از اوکراین افزوده ایم برای مثال ما به تقویت اصلاحات دفاعی در اوکراین و محافظت از زیرساخت های مهم اوکراین کمک کرده ایم .

راسمسون افزود:ما پیامی روشن را برای روسیه فرستاده ایم و گفتیم که رفتار شما(روسیه) متعلق به قرن بیست و یکم نیست و لفاظی شما (روسیه) مبتنی بر کلیشه های قدیمی جنگ سرد است.

وی ادامه داد:مقامات روسی مدعی اند که ناتو باید از نیروهای مسلح اوکراین بخواهد که هرگونه عملیات در شرق این کشور را متوقف کنند. 

دبیرکل ناتو مدعی شد: مقایسه آنچه که در کیف در ماه فوریه رخ داده بود با آنچه که امروز در شرق اوکراین رخ می دهد کاملا گمراه کننده است و اینکه چنین چیزی از طرف روسیه مطرح شود، ریاکاری است. تظاهرات مردمی علیه هر دولتی بخشی از دمکراسی است اما جدایی طلبان خشن طرفدار روسیه که به تسلیحات سنگین مسلح هستند ، ساختمان های دولتی را اشغال  و گروگان گیری می‌کنند، بخشی از هیچ دمکراسی نیستند.  اگر این گروه‌ها سوگند علنی وفاداری به روسیه یاد می کنند ، که نیروهایش در مرز اوکراین مستقر هستند و بخشی از اوکراین را تصرف کرده است، این دیگر دمکراسی نیست.

راسموسن گفت:حاکمیت و تمامیت ارضی کشور اوکراین با چالش روبرو است و هر کشوری حق و مسئولیت دارد که از سرزمین و جمعیت خود محافظت کند. روسیه از همان آغاز درحال تشدید این بحران بوده است. روسیه باید به تعهد بین المللی خود عمل کند ، از حمایت از جدایی طلبان دست بردارد و نیروهای خود را از مرزهای اوکراین عقب بکشد تا در نهایت راه حل سیاسی  برای این بحران  بزرگ اوکراین که در همسایگی لهستان قرار دارد،  بدست آید.

دبیرکل ناتو ادامه داد:انتخابات بیست و پنجم ماه مه به مردم اوکراین گزینه ی دمکراسی را  می دهد و روسیه هم باید تضعیف این انتخابات را متوقف کند.

بزرگترین مسئولیت ناتو محافظت و دفاع از جمعیت و سرزمین های خود است. می خواهم به روشنی بگویم که ناتو در کنار لهستان  می ایستد همانطور که در لهستان در کنار ناتو می ماند.

آندرس فوگ راسموسن همچنین مدعی شد:درباره ادعای خروج نیروهای نظامی روسیه باید بگویم که من نمی توانم این اطلاعات را تائید کنم. ما هیچ نشانه ای دریافت نکردیم که نشان دهد روسیه درحال عقب نشینی نیروهای خود است. به همین علت است که ما همچنان مصرانه از روسیه می خواهیم که نیروهای خود را عقب بکشد و به تعهدات بین المللی  خود عمل کند و وارد یک روند سیاسی سازنده شود. در مورد استقرار نیروها نیز باید گفت که شما هم اکنون شاهد افزایش استقرار نیروها بوده اید. شما شاهد هستید که هواپیماهای بیشتری در هوا هستند و کشتی های بیشتری روی دریاها هستند. شما همچنین استقرار نیروهای زمینی را هم شاهد بوده اید.اگر ضروری شود ما  از برداشتن گام های بیشتر درنگ نخواهیم کرد. این گام ها ممکن است شامل تمرین های نظامی پیشرفته ، بازنگری در طرح های دفاعی و استقرار مناسب نیروها باشد. پس به طور خلاصه ما آماده ایم که کاری را بکنیم که ضروری و لازم است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار