این دانشگاه در تولید مقاله های آی اس آی رتبه اول کشور را دارد و40 هزار هیات علمی تمام وقت و 30 هزار نیمه وقت در این دانشگاه فعالیت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 30 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند گفت: دانشگاه آزاد در دوره دکترا، پژوهش محوری در تحصیلات را مد نظر دارد.
ابراهیم واشقانی فراهانی با تاکید بر اینکه این دانشگاه در تولید مقاله های آی اس آی رتبه اول کشور را دارد افزود: 40 هزار هیات علمی تمام وقت و 30 هزار نیمه وقت در این دانشگاه فعالیت دارد.
وی از تشکیل شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این شورا با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد تشکیل شده است.
واشقانی فراهانی ادامه داد: برای این شورا یک دفتر تجاری سازی نتایج پژوهش نیز پیش بینی شده است و در گام اول 10 هکتار زمین در واحد پردیس برای استقرار شرکت های فناور این دانشگاه در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه ملی فناوری های نوین در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این آزمایشگاه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استقرار دستگاههای پیشرفته برای استفاده دانشجویان و محققان کشور در آن در حال انجام است.
وی گفت: انرژی های پاک، محیط زیست، مهندسی و مدیریت منابع آب، مهندسی پزشکی، پزشکی گرایش سلول های بنیادی، ایمپلنت ها و نانو مواد از زمینه های کاری این آزمایشگاه جامع است.
وی ابراز امیدواری کرد: مراکز تحقیقاتی نمک گرمسار، انگور شاهرود و پسته دامغان برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در این واحدهای دانشگاهی ایجاد شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شرکت در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان به سمنان سفر کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.