سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از افزایش کمک‌های آمریکا به تروریسات ‌های سوری خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، "جین پساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته خود از افزایش کمک‌های کشورش به معارضان مسلح سوری خبر داد.

پساکی در این نشست گفت "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا فردا  با "احمد جربا"، رهبر مخالفان سوریه دیدار می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌های اخیر  جربا برای دریافت سلاح از آمریکا گفت: "من اظهارات او را دیده‌ام. ما حتماً خودمان را به تقویت توانمندی‌های مخالفان میانه‌رو از طریق کمک‌رسانی به اعضای مورد تأیید معارضان مسلح سوریه متعهد می‌دانیم."

این در حالیست که پساکی در ادامه اظهاراتش گفت که دیدگاه واشنگتن این است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت واشنگتن گروه‌های ویژه ای برای کمک به آزادی دختران گروگان گروه بوکو حرام در نیجریه اعزام می کند. 

پساکی درباره کمک آمریکا به نیجریه برای پیدا کردن و آزادی دختران ربوده شده به دست گروه بوکوحرام گفت جاناتان گودلاک رئیس جمهور نیجریه پیشنهاد ما را برای کمک به این کشور برای پیدا کردن دختران ربوده شده پذیرفت و ما نیز فورا برای این منظور اقدام کردیم و گروهی را در سفارت آمریکا در ابوجا تشکیل دادیم که به دولت نیجریه برای پیدا کردن دختران ربوده شده و آزادی آن ها کمک‌های نظامی و اطلاعاتی می کند. سفیر ما با مشاور امنیت ملی نیجریه دیدار و گفتگو کرد. فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در آفریقا نیز به زودی هیئتی را به این کشور اعزام می کند تا به نیجریه برای حل این بحران کمک کند. وابسته قضایی و حقوقی ما در ابوجا نیز با پلیس نیجریه در تماس است. اف بی آی نیز در این خصوص آماده کمک به نیجریه است تا پرسنل بیشتری را به نیجریه اعزام کند تا خدمات فنی و تحقیقاتی از جمله کارشناسی درباره نحوه مذاکره با گروگانگیران در اختیار نیروهای نیجریه قرار دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش گفت همه پرسی در شرق اوکراین غیرقانونی است. 

جنیفر گفت:« ما به روشنی گفته ایم از نظر ما همه پرسی پیشنهاد شده برای یازدهم ماه مه در شرق اوکراین غیرقانونی است. لازم است شاهد تلاش و اقدامات بیشتری از جانب "ولادیمیر پوتین " رئیس جمهور روسیه باشیم و صرف اینکه او خواستار تعلیق این همه پرسی شود، کافی نیست. درباره انتخابات بیست و پنجم ماه مه در اوکراین نیز همان طور که می دانید ما به شدت از این انتخابات حمایت می کنیم و بر این باوریم این یکی از بهترین گام‌های رو به جلو برای مردم اوکراین است. ما معتقدیم و از روسیه می خواهیم از نفوذ خود روی گروه‌های شبه نظامی استفاده کند تا فضایی امن برای همه اوکراینی ها برای شرکت در انتخابات بیست و پنجم ماه مه فراهم شود.» 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار