بخشدار رودبار الموت شرقی گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال جاری برخی از روستاهای این بخش با کمبود شدید آب برای کشاوری روبرو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


ˈشمس الله طاهریˈ افزود: با توجه به کشت محصول برنج در برخی از روستاهای این بخش، کاهش بارش باران در ماههای اخیر متاسفانه محصولات آنان را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی که در حاشیه شاهرود قرار دارند مشکلی در زمینه تامین آب نخواهند داشت، اظهار کرد: آب مزارع کشت برنج برخی دیگر از روستاها از جمله شهرک، مزرعه سفلی و علیا، سرخدوزک و اذرب که از طریق رودخانه اندج رود تامین می شوند، در آینده با بحران آب روبرو خواهند شد.

به گفته وی، رودخانه فصلی اندج رود هم اکنون به علت ذوب برف کوهستان ها پرآب می باشد اما رفته رفته آب این رودخانه نیز با کاهش شدید روبرو می شود.

بخشدار رودبار الموت شرقی ادامه داد: با همکاری اداره خدمات جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه شده تا سطح کشت محصولات خود را به علت کمبود آب کاهش دهند اما با ادامه این روند باید زمینه استفاده از آب شاهرود برای کشت محصولات آنان از طریق لوله کشی فراهم شود.

طاهری یادآور شد: در سال های گذشته برای تامین آب کشاورزی روستای شهرک با همکاری آب منطقه ای عملیات لوله گذاری از شاهرود اجرا که این طرح نیز نیمه کاره رها شد.

بخشدار رودبار الموت شرقی خاطرنشان کرد: از کشاورزان می خواهیم همانند سال های گذشته ضمن بیمه محصولات کشاورزی خود، با استفاده از مدیریت آب نسبت به کنترل و مناسب سازی آبیاری محصولات خود اقدام کنند.

بخش رودبار الموت شرقی با 85 روستای دارای سکنه و مرکزیت شهر معلم کلایه در 85 کیلومتری شمال شرق قزوین واقع شده و دارای محصولاتی چون برنج، گیلاس، بادام، فندوق و ذغال اخته است./س
برچسب ها: کمبود ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.