به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، «نصرالله گرامی» در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید ثبت احوال استان کرمان اظهار کرد: ثبت احوال از قدیمیترین سازمانهای کشور است و برای نخستین بار در سال 1297 راهاندازی شد.
وی افزود: گاهی مشاهده شده است که تعداد شناسنامهها در کشور بیش از تعداد جمعیت بوده است و این مشکل بهعلت وجود سیستم سنتی و دستی پیش میآمد.
گرامی اظهار امیدواری کرد کارت هوشمند ملی نیز بهزودی استفاده می شود چون با این کارت بسیاری از امور براحتی انجام شده ضمن اینکه جلوی سوءاستفاده نیز گرفته میشود.
معاون توسعهی مدیریت و تأمین منابع انسانی استاندار کرمان گفت: سیاست دولت و تأکید استاندار کرمان واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی است که در این زمینه ثبت احوال با واگذاری برخی خدمات به دفاتر پیشخوان تا حدودی کار را انجام داده است اما این کافی نیست و باید در کل استان این اقدام انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: باید اختیارات بیشتری به دفاتر پیشخوان داده شود تا مردم مجبور به طی مسافتهای طولانی برای برخوردای از خدمات نشوند.
گرامی گفت: باید با اطلاعرسانی بموقع و مستندسازی بتوانیم مسائل را بازگو کرده و بودجههای لازم برای انجام امور را نیز جذب کنیم.
وی یادآورشد: در دولت پیشین متأسفانه نسبت به جذب غیراصولی و نادرست نیروی انسانی اقدام شده است و امروز این مورد از مشکلات دستگاههاست.
معاون توسعهی مدیریت و تأمین منابع انسانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: هماکنون 40 نیروی جوان و تحصیلکرده پشت درهای ثبت احوال منتظر پذیرش هستند اما بهعلت تأمین نکردن اعتبار امکان جذب آنها وجود ندارد مت میکوشیم زمینهی همکاری آنها فراهم شود.
انتهای پیام/م