معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعطای تسهیلات 12 درصدی به سرمایه گذارانی خبر داد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر در چهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان ایلام ضمن قدردانی از مردم صبور، حماسه ساز، متدین و غیور این استان در حمایت از نظام و دولت  و استقبال پر شکوه از رئیس جمهور محبوب کشورمان خاطر نشان کرد: مردم ایلام با این کار عشق  خود را به اسلام، ایران، انقلاب و مقام معظم رهبری نشان دادند.

وی در جمع پرشور مردم دره شهر با اشاره به اینکه حامل پیام گرم و صمیمی رییس جمهور به مردم غیور این شهرستان است افزود: مهمترین برنامه، دغدغه و رویکرد دولت تدبیر و امید حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و اشتغال مردم و خارج شدن اقتصاد کشور از رکود است.

رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای دولت شهادت می دهم در جلسات دولت تدبیر و امید همیشه مباحث مختلف درباره آرامش، معیشت و رفاه مردم به عنوان دغدغه محوری دولت مطرح می شود.

سلطانی فر با اشاره به بی ثباتی و نابهنجاری های دو سال اخیر در اقتصاد کشور افزود: در این زمینه با افزایش قیمت ارز، کاهش دارایی ها و قدرت خرید مردم، اضطراب و التهاب در بازار و اقتصاد داخلی به وجود آمد، به طوری که عدم اطمینان غیر قابل تصوری در روابط دولت و مردم را شاهد بودیم.

وی حماسه سیاسی مردم در انتخابات 24 خرداد را زمینه ساز ایجاد آرامش و ثبات در کشور دانست و تآکید کرد: امیداواریم با تصمیمات اتخاذ شده دولت تاکنون و تدابیری که در آینده خواهد اندیشید، شاهد برون رفت اقتصاد ایران از رکود، رونق تولید و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم باشیم.

 معاون رییس جمهور با تآکید بر رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و جوانان و همچنین بهره گیری از توان و ظرفیتهای تولیدی و اقتصادی کشور اظهار امید واری کرد دولت بتواند در فضای توام با تفاهم، دلسوزی و اعتدال و با یاری مردم شرایطی را فراهم کند که شاهد شکوفایی اقتصادی، رونق تولید و رشد و توسعه گردشگری و خدمات رفاهی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رشادت های مردم قهرمان استان ایلام در هشت سال حماسه دفاع مقدس گفت: مردم این استان کارنامه موفقی در عرصه حفظ و حراست از ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی از خود بر جای گذاشتند.

وی سفر دولت تدبیر و امید به استان ایلام را در راستای برنامه های حمایت از مناطق محروم دانست و افزود: دولت چهارمین سفر خود را به این خطه قهرمان پرور اختصاص داد و وزرای دولت و معاونان رییس جمهور ضمن  بررسی مشکلات مختلف استان در راستای حل آن ها گام خواهند برداشت.

سلطانی فر با اشاره به انتصاب یکی از بانوان شهرستان دره شهر به عنوان فرماندار گفت: این موضوع در راستای رویکرد دولت برای استفاده از توان و ظرفیت های علمی و مدیریتی بانوان توانمند بویژه در عرصه های فرهنگی، آموزشی و مدیریتی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ما براین باوریم که اگر امکانات برابری بین زنان و مردان فراهم و توزیع شود، این بانوان هستند که در بسیاری از عرصه ها از مردان پیشی می گیرند مانند آنچه در آموزش عالی در کشور اتفاق افتاده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی به سخنان فرماندار دره شهر در راستای نیازهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: نیازهای به حق مردم دره شهر از سوی دولت، وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی پیگیری می شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان ایلام در بخش گردشگری با وجود آثار و محوطه های تاریخی و باستانی خاطر نشان کرد: اگرچه گفته می شود اقتصاد غالب این استان اقتصاد کشاورزی است اما بر این باوریم با وجود گنجینه هایی مثل شهر تاریخی سیمره و سایر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی موجود در منطقه ایلام استعداد و ظرفیت های بسیار فراوانی برای رشد بخش گردشگری و فعال کردن اقتصاد و رفع مشکل بیکاری مردم شهرستان دره شهر و استان ایلام وجود دارد.

سلطانی فر با تاکید بر رویکرد دولت یازدهم مبنی بر تعامل با دنیا و تنش زدایی در سیاست خارجی یاد آور شد: در همین مدت کوتاه شاهد هستیم که هزاران هزار گردشگر خارجی از نقاط مختلف دنیا به ایران سفر کرده اند و آمارها از افزایش 150 درصدی حضور گردشگران اروپایی در سایت ها و محوطه های تاریخی در فروردین ماه 1393 خبر می دهند.

وی افزود: هتل های شهر های تاریخی مانند اصفهان و شیراز برای چند ماه آینده از سوی گردشگران خارجی رزرو شده اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین خطاب به کسانی که قصد سرمایه گذاری در بخش گردشگری در استان ایلام را دارند گفت: بنده به عنوان رییس سازمان گردشگری کشور اعلام می کنم سرمایه گذارانی که قصد فعالیت در حوزه گردشگری اعم از ساخت هتل، مهمان پذیر، واحد های اقامتی بین راهی و ... را دارند تسهیلات ویژه و وام با سود 12 درصد از سوی دولت دریافت خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم سرمایه گذاران از این فرصت وپژه در جهت رونق گردشگری، تامین رفاه مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه در جمع مردم دره شهر به بازدید خود از شهر تاریخی سیمره اشاره و خاطرنشان کرد: وجود شهر تاریخی سیمره در این منطقه ظرفیت ارزشمندی برای معرفی تاریخ این سرزمین و رونق گردشگری محسوب می شود.

وی ساکنان حاشیه شهر تاریخی سیمره را حافظان اصلی میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه معرفی کرد و گفت: به منظور ممانعت از بروز خلل در زندگی ساکنان این منطقه مقرر شد امکانات و خدمات شهری و رفاهی از جمله گاز رسانی با نظارت سازمان میرا ث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه  ارائه  شود.

وی با تاکید بر وجود زمینهای کشاورزی در حریم این شهر تاریخی گفت: سازمان میراث فرهنگی با هماهنگی مسئولان  استان ایلام برای رفع این مشکل برنامه هایی دارد که به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس  در ادامه تاکید کرد: پژوهشگران، باستان شناسان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی باید عملیات کاوش در این شهر تاریخی که چندین سال تعطیل شده است را از سر بگیرند.

سلطانی فر در پایان اظهار امیدواری کرد شرایط ثبت جهانی این شهر تاریخی با کمک مردم و مسئولان فراهم شود و مردم بتوانند از منافع ورود گردشگران به این منطقه بهره مند شوند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، نظارت ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهدی عطائی مهر
۰۱:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
با سلام: اینجانب با مجوز اداره صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و اخذ پروانه ساخت هتل آپارتمان در شهرستان رامسر که بر اساس گزارش مهندس ناظر و تائید شهرداری مربوط 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارم دارای مصوبه اخذ وام از استان و تائید آن توسط سازمان گردشگری تهران بوده و پس از معرفی به بانک تجارت و ارائه مدارک تاکنون موفق به اخذ وام از صندوق توسعه ملی نشده ام. لطفا راهنمائی فرمائید و روشن بفرمائید سود بانکی چه میزان میباشد و یارانه سازمان چه میزان. بطور کلی باید با چه نرخ سودی وام را باید پرداخت نمایم.
با امتنان عطائی مهر
آخرین اخبار