دو شرکت آلمانی و چینی با امضا توافق نامه‌ای قصد اشتراک گذاری توانمندی‌ها و سرمایه گذاری‌ها مشترک در حوزهٔ نانو را دارند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، یک شرکت آلمانی موفق به انعقاد قرارداد همکاری با دولت چین شده‌است. 
 
شرکت نانواستار یک شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌نانو است. این شرکت آلمانی اخیرا سرمایه‌گذاری مشترکی را از طریق یکی از شرکت‌های اقماری خود موسوم به Nanostart Asia Pte. Ltd روی شرکت چینی وستبریج اسست منیجمنت (Westbridge Asset Management) انجام داده است. 
 
بخش اعظم این سرمایه‌گذاری، در آلمان انجام خواهد شد و باقی آن در کشور چین خواهد بود. سود حاصل از این سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با فناوری بالا و به طور ویژه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو صرف خواهد شد، شرکت‌هایی که ارتباطی با فناوری‌نانو ندارند از این سرمایه‌گذاری بی‌بهره خواهند بود. 
 
هدف از این سرمایه‌گذاری بسترسازی برای شرکت‌های آلمانی به‌منظور وارد شدن به بازار چین است. درصورت شکل گرفتن چنین همکاری و سرمایه‌گذاری مشترکی، چینی‌ها می‌توانند از فناوری و توانمندی شرکت‌های چینی بهره‌مند شده و با کمک فناوری آلمانی‌ها قادر به تولید محصولات جدیدی خواهند شد؛ این محصولات می‌تواند وارد یکی از بزرگ‌ترین بازارهای پویای جهان یعنی چین شود. 
 
اولین سرمایه‌گذاری در ایالت جیانگو انجام می‌شود که در آن شرکت نوپای اسست منیجمنت با دولت محلی این ایالت همکاری مشترک نزدیکی را آغاز خواهد کرد. ایالت جیانگو با جمعیت ۸۰ میلیون نفری، یکی از سریع‌ترین رشد‌های اقتصادی در چین را دارد. این ایالت بالا‌ترین تولید ناخالص ملی را در میان ایالت‌های چین دارد، به طوری که در سال گذشته، تولید ناخالصی برابر با یک میلیارد یورو داشته است که این رقم نصف تمام تولید ناخالص کشور هند است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار