علی زرافشان گفت: از نتایج اجرای آزمایشی الگوی تعین شهریه در مدارس غیردولتی راضی هستیم.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دریافت شهریه مدارس دولتی از اولیا در هنگام ثبت‌نام گفت: دریافت هزینه برای کلاس‌ها فوق برنامه براساس ماده‌ی 11 قانون شوراها و هم‌چنین دستورالعمل‌های اجرایی و آیین‌نامه‌هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده، امکان‌پذیر  است.

وی در ادامه افزود: در دستورالعمل‌ ثبت‌نام هم تأکید شده فعالیت‌های برنامه توسط مدارس بعد از ثبت نام و بعد از شروع سال تحصیلی باید برنامه‌ریزی شود بنابراین در طول تابستان و در هنگام ثبت نام این کار وجه قانونی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به این که ما دو گروه مدارس داریم اظهار داشت: یک گروه مدارس دارای شهریه هستند و در قانون مشخص هستند که شهریه‌ مصوب خود را به نظر هیئت برسانند و گروه دوم بنابر قانون شوراها می‌توانند کمک‌های مردمی برای فعالیت‌های مدرسه دریافت کنند و این گروه مدارسی دولتی هستند.

زرافشان ادامه د اد: آیین نامه و قانون شوراها مختص به یک دوره‌ی تحصیلی و یا یک پایه‌‌ تحصیلی نیست. قانون‌گذار به مدیران اجازه داده با مشارکت اولیا و دریافت کمک‌های مردمی از اولیا فعالیت‌های فوق برنامه‌ی خود را در مدرسه برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییر الگوی شهریه مدارس غیردولتی نیزخاطرنشان کرد: در قانون چنین تصویب شده که وزارت آموزش و پرورش می‌بایست الگوی تعیین شهریه را تهیه کند و همکاران ما در معاونت مشارکت‌ها نیز الگویی را برای تعیین شهریه‌ بر اساس قانون مدارس غیردولتی آماده و تهیه نمودند و آن را در چند منطقه‌ی آموزش و در طول دوره‌ای مختلف تحصیلی به صورت آزمایشی برای تعیین صحت و روایی الگوی خودشان اجرا کردند و برای این‌که ببینند آیا این الگوی تهیه شده می‌تواند جوابگو باشد یاخیر آزمایش کرده‌اند. بنابراین ‌می‌توان گفت که نتایج راضی کننده است و امیدواریم که همین الگو در اختیار مدارس برای تعیین شهریه قرار بگیرد.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار