تجمع عفاف و حجاب که عصر امروز با حضور طلاب، دانشجویان و مردم تهران در میدان فاطمی برگزار شد، با قرائت بیانیه زیر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ تجمع عفاف و حجاب که عصر امروز با حضور طلاب، دانشجویان و مردم تهران در میدان فاطمی برگزار شد، با قرائت بیانیه‌‌ای به شرح زیر پایان یافت.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
و باید در میان شما گروهی باشند که به خیر فراخوانند و به نیکی فرمان دهند و از کار ناشایسته بازدارند و هم آنان رستگارانند. (آیه ۱۰۴ سوره آل عمران) 

ما شرکت کنندگان در این مراسم، براساس فریضه الهی و در راستای تحقق اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از قوای سه گانه و تمامی رسانه‌ها من جمله رسانه ملی مبارزه جدی با انواع فساد را به دور از بازی‌های سیاسی خواستاریم.  
 
حفظ عفت عمومی و رعایت حجاب شرعی و امنیت اخلاقی جامعه، امری راهبردی است و نباید به بهانه تحریم‌های اقتصادی و تغییر دولت‌ها فراموش شود.  
 
آنچه از اول انقلاب تاکنون در جامعه مشاهده می‌شود، چیزی غیر از آثار سوء عدم توجه روز افزون مسئولان نظام نمی‌باشد، اگرچه به سبب ایمان عمیق عموم ملت ایران به اسلام، قشر عظیمی، آن را رعایت می‌کنند ولی تعدادی از کارمندان دولت و قوه قضائیه و نیز عده‌ای در خیابان‌ها و اماکن عمومی به حجاب شرعی کاملا بی‌اعتنا هستند و متاسفانه هیچ کس نهی از منکر نمی‌کند و رفتار عملی دستگاه‌های ذیربط برخورد بازدارنده با ناهیان از منکر است، نه با متخلفان و مجرمان.  
 
بی‌اعتنایی مسئولان و گستاخی‌ها بر هرزگی‌های علنی گروه‌ها و فسادهای اقتصادی دیگر آن‌ها قلب متدینان و دلسوزان انقلاب اسلامی را که ثمره فداکاری‌های مردم غیور و حزب اللهی است، شدیدا به درد آورده و ما هرگز صحنه را به نفع منافقان و طرفداران اسلام آمریکایی خالی نخواهیم کرد؛  
 
لذا برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی خواستار موارد ذیل هستیم:  
 
۱-از وزارت کشور می‌خواهیم در امر پشتیبانی از برنامه‌های مکتبی و ارزشی به دور از سیاسی کاری‌های مضموم حمایت قاطعانه نماید
 
۲-متاسفانه عملکرد آموزش و پرورش و نیز آموزش عالی مطلوب نیم باشد و با ارتقاء سطح علمی افراد، ارتقاء بینش اعتقادی و فرهنگی مشاهده نمی‌شود که باید مسئولان ذی صلاح اقدام عاجل نمایند.  
 
۳-وزارت ارشاد باید از ابتذال موجود در کالاهای فرهنگی همچون کتاب، فیلم، نشریات و... جلوگیری نموده و برنامه‌های فرهنگی جامع، هدفمند و بدور از سیاست زدگی را پیگیری نماید.  
 
۴- بازرسان وزارت بازرگانی، گمرک و سایر دستگاه‌های ذی صلاح باید طبق قانون، قاطعانه از ورود و توزیع کالاهای مغایر با فرهنگ اسلامیمان جلوگیری نمایند.  
 
۵-از دولت محترم خواهشمندیم همچنان که تاکنون موضع مناسبی نسبت به مسئله عفاف و حجاب داشته، با اقدامات عملی جدی، موجبات رضایت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا) را فراهم نمایند.  
 
۶-حمایت قضایی مناسب از آمران به معروف و ناهیان از منکر و نیز ضابطان محترم قضایی (پلیس، بسیج و...) در دستور کار جدی مجلس و قوه قضائیه قرار گیرد.  
 
۷- باید پیگیر شکایت از بدحجابان و بی‌حجابان توسط دادستانی به عنوان مدعی العموم صورت پذیرد.  
 
۸- ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی باید اعتلا یافته و پیگیر جدی مسئله عفاف و حجاب باشد.  
 
۹- تاسیس دادسرا‌ها و شعبات ویژه جهت برخورد با بدحجابی و امور منکراتی و استفاده از قضات متدین و مجرب.  
 
۱۰- اجرای قانون مجازات اسلامی به ویژه (ماده ۶۳۸ فصل ۱۸) آن هم به برخوردی یکسان با مجرمان و متخلفان.  
 
۱۱- کار فرهنگی جدی در اماکن بازپروری و زندان‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب  
 
۱۲- از مجلس شورای اسلامی توقع می‌رود تمام قامت، نقش نظارتی خود را در اجرای قوانین، ایفا نموده و در صورت وجود نقایص قانونی اصلاحات لازم را در اسرع وقت اعمال نماید.  
 
۱۳- برخورد جدی با پدیده بی‌حجابی، بدحجابی و آموزش استفاده صحیح از چادر خصوصا در رابطه با کارمندان و افراد جمعی قوای سه گانه و سازمان‌های تابع و نیز پیگیری متناسب آن توسط وزارت کشور  
 
۱۴- از رسانه ملی می‌خواهیم با معرفی الگوی اصیل اسلامی و چهره شاخص حضرت زهرا (س)، منویات مقام معظم رهبری در امور فرهنگی به ویژه در مسئله عفاف و حجاب را با عزمی جهادی پیگیری نمایند.  
 
در پایان آمادگی خود را در راستای اجرای هرچه بهتر قوانین در رفع معضل بدحجابی اعلام می‌داریم.  
 
و السلام علیک و رحمة الله و برکاته
 
نهضت مردمی احیاء فرهنگ عفاف و حجاب  
 
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ تهران
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کارمندان ، افراد ، جمعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار