معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اخلاق مظاهره‌ای و نمایان هر جامعه‌ای ویترین رفتار ترافیکی آن جامعه است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی در اختتامیه دومین جشنواره مشکات که بعد از ظهر امروز با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مدیر کل آموزش‌های شهروندی و برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری در محل ایوان شمس برگزار گردید با اشاره به نامگذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر اظهار داشت: بیانات رهبری بیانگر آن است که باید مورج فرهنگ باشیم ضمن اینکه در این راستا نظافت و ترافیک نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا سبب خوشایندی افرادی گردد که به شهر وارد می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق مظاهره‌ای و نمایان هر جامعه‌‌ای را می‌توان با رفتارهای ترافیکی آن جامعه قضاوت نمود افزود: این امر بیانگر آن است که افرادی که در سبب اصلاح رفتارهای اجتماعی هستند در ابتدا باید رفتارهای ترافیکی را اصلاح نمایند چراکه اصلاح رفتارهای ترافیکی منجر به رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی برخواسته از آن خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه اگر بپذیریم این رفتارها نمایشگاه اخلاق و ویترین تمام هویت ما است حتما بهترین رفتار ترافیکی را انتخاب خواهیم نمود که این در واقع به معنای کلیدی‌ترین عنصر ایجاد فرهنگ ترافیک است.

حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی با بیان اینکه رفتارهای نادرست ترافیکی ضمن آنکه بیانگر عدم رعایت فرهنگ ترافیک است، بیانگر عدم رعایت حق‌الناس و تضییع حقوق دیگری تاکید کرد: در بسیاری از حوادث جاده‌ای عامل انسانی، رفتار نادرست ترافیکی مهمترین عامل است که این برخلاف فرهنگ و تمدن غنی کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مشکات در واقع از یک تذکر آغاز می‌شود و با آموزش در صدد نهادینه نمودن اخلاق واقعی در همه شهروندان است.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه ارتباط ترافیک و مردم با حوزه مدیریت و مهندسی در بحث فرهنگ ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است به وضعیت نابسامان ترافیکی در بخش‌های مختلف شهر نظیر بزرگراه‌ها اشاره نمود و اظهار داشت: اجرای برخی از پروژه‌های غیر مهندسی نظیر ایجاد یوترم و رمپ در بزرگراه‌ها با عرض محدود و مشکلات ناشی از آن همه بیانگر آن است که اجرای فرهنگ ترافیک تنها نباید از سوی شهروندان صورت گیرد بلکه نیازمند عملکرد صحیح مسئولین نیز است.

وی با بیان اینکه تمامی ساختارهای غیر اصولی نیازمند اصلاح است، افزود: انتظار رعایت فرهنگ ترافیک و قانون از شهروندان در درجه نخست نیازمند اصلاح ساختارهای نادرست مهندسی و ترافیک است خصوصا در شهری نظیر شهر تهران که شبکه‌های حمل ونقل عمومی آن از نوع درجه دو و سه است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، با عنوان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر آمار حوادث جاده‌ای کاهش و فرهنگ ترافیک شهروندان ارتقا یافته است، تاکید کرد: توسعه حمل ونقل عمومی مهمترین راه‌حل ترافیک بوده و امیدواریم با تلاش‌های مسئولین شاهد تحولات جدی در این حوزه باشیم.

احمد دنیامالی در پایان با عنوان اینکه بخش وسیعی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره از میان کودکان، نوجوانان و جوانان بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره برای این طیف سنی بسیار مطلوب بوده چراکه به هر میزان که آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها از سنین پایین صورت گیرد در اداره شهر موفق‌تر خواهیم بود.

انتهای‌پیام/  

برچسب ها: رفتار ، نمایان ، هر ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.