وزیر راه و شهرسازی گفت: راه چهار بانده مهران تا مرز عراق با 85 درصد پیشرفت یکی از طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی است که تکمیل آن در دستور کار دولت قرار دارد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عباس آخوندی  امروز در بازدید از مرز مهران گفت: شتاب در روند ساخت راه چهار طرفه ایلام- مهران که 10 کیلومتر از طرف ایلام و چهارکیلومتر آن از سوی مهران اجرایی شده مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: 10 کیلومتر از این مسیر نقطه حادثه خیز منطقه کنجانچم است که با توجه به محدودیت های اعتباری حذف آن را باید در اولویت قرار داده شود و دستور لازم برای بسازی این مسیر به مسوولان بخش راه استان داده خواهد شد.
بگفته آخوندی  پایانه مرزی مهران یکی از بهترین پایانه های مرزی کشور است اما مشکل عمده آن نحوه دسترسی به پایانه عراق است که باید در مذاکره با مقام های این کشور مسایل موجود در این زمینه با هدف آسان سازی ترددها انجام شود.
وی ادامه داد: در بخش بازرگانی این پایانه فرایند تجارت با عراق باید مورد بازنگری قرار گیرد و موضوع در شورای هماهنگی ترابری با حضور نماینده گمرک و وزارت امور خارجه مطرح شود.
وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: در شورای هماهنگی ترابری بحث آسان سازی تجارت در مرز مهران را مطرح و مشکلات آن را شناسایی و برطرف می کنیم.
آخوندی تاکید کرد: البته بخشی از کار با توجه به مسایل مرزی دو کشور بستگی به توافق مقام های ایرانی و عراقی دارد.
وی افزود: طرح آسان سازی تجارت مرز مهران در دستور کار گفت و گوهای مقام های دو کشور همسایه قرار می گیرد.
وزیر راه و شهرسازی در دیدار از پایانه مرزی مهران از نزدیک در جریان روند تجارت، واردات و صادرات مسایل و مشکلات فعالان این حوزه قرار گرفت و با تجار و مسافران گفت و گو کرد و قول داد که موانع و مشکلات این منطقه راهبردی در نشست هیات دولت در ایلام مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
رییس جمهوری به همراه کاروان تدبیر و امید  امروز  وارد استان ایلام شد.
پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
این پایانه به عنوان یکی از کانون های اقتصاد مرزی کشور در دو حوزه بازرگانی و گردشگری مذهبی(تردد زوار ایرانی و عراقی) فعال است. انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.