به سمت گرمای شدید تابستان پیش می‌رویم و موتورسواران زیادی دیده می‌شوند که قوانین را رعایت نمی‌کنند و از به خطر انداختن جان خود غافل هستند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، روزهای گرم تابستان را در پیش داریم ابتدای روزتحمل این گرما به دلیل نسیمی که می‌وزد راحت‌تر است اما هرچه ساعات می‌گذرد شدت گرمای هوا بیشتر می‌شود طوری که تحمل فضای باز بسیار دشوار است، حتی گاهی متوجه حضور افرادی شده‌ایم که در خیابان یا داخل پارک‌ها کنار شیر آب خودشان را کمی خیس می‌کنند که شدت گرما را راحت‌تر تحمل کنند.

دراین روزها علاوه بر گرمای شدید هوا،‌ ترافیک سنگین داخل شهر هم جز مسائلی است که موجب کلافه شدن مردم می‌شود.

حال در این روزهای گرم و آفتاب سوزنده عده‌ای از مردم به خاطر زوج یا فرد، ترافیک سنگین شهر یا به خاطر کار خود به وسیله نقلیه موتورسیکلت روی آورده اند.

تعدادی از موتورسواران به خاطر گرمای شدید ازکلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند زیرا که واقعاً دشوار است کلاهی که از چند لایه پلاستیک، ابر و کائوچو تشکیل شده بر سر بگذارند و سنگینی آن را تحمل کنند ولی به علت بی‌احتیاطی‌های متعدد تحمل گرما بهتر است تا به خطر انداختن جان خود زیرا که اگر قسمت کوچکی از سر آسیب ببیند ممکن است حادثه‌ای ناگوار پیش آید.

اکثر موتورسواران خانواده‌هایی دارند که چشم انتظار آن‌ها هستند بنابراین کوچکترین بی‌احتیاطی نه تنها ممکن است حوادث ناگوار پیش رو داشته باشد بلکه نگرانی و ناراحتی شدید برای وابستگان ایجاد می‌شود.

اگر چه در این روزهای بسیار گرم تحمل وزن کلاه ایمنی کار دشواری است ولی به حفظ جان خود و وضعیت روحی خانواده‌هایتان توجه کنید پس به نفع شما است که این سنگینی را تحمل کنید.

بنابراین بهتر است به جای فکر کردن به شدت گرما به وسیله کلاه ایمنی به فواید آن نیز توجه کنیم که این کلاه علاوه بر حفظ جان و ایجاد امنیت بیشتر موجب عدم تابش مستقیم آفتاب سوزان بر سر و دید بهتر می‌شود./گزارش از الهام خدادادی/

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مرگ ، بهتر ، است ، یا ، گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
2تا ازعزیزانموسراین موضوع ازدست دادم اگه به فکرخودتون نیستید به فکروابستگانتان باشید
Iran (Islamic Republic of)
حسن57
۱۲:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
شاید خنده دار باشه ولی من بدون کلاه نمیتونم موتور سواری کنم
آخرین اخبار