کشور ایران سالانه به ارزش 200 میلیون دلار با کشور ارمنستان روابط تجاری دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ رايزن بازرگاني ايران در كشور ارمنستان در استان زنجان در جمع تجار و بازرگانان اين استان  با اشاره به اینکه  در ماههاي اخير روند مبادلات تجاري و و نرخ تراز تجاري ايران و ارمنستان سير صعودي يافته است گفت : هم اكنون ايران سالانه 200 ميليون دلار روابط تجاري با كشور ارمنستان دارد

آوادیس افزود: کشور ایران توانمندی‏های خوبی همچون فعال بودن بانک ملت، فعاليت اتحاديه تجار ايران در ارمنستان ، وجود اتاق بازرگانی مشترک و استقرار سفارت‏خانه اي با 20 سال سابقه را در ارمنستان دارد.

وی با اشاره به ظرفيت هاي سرمايه گذاري و تجاري ارمنستان ادامه داد: باید از ظرفیت های اقتصادی ارمنستان برای توسعه روابط تجاری خارجی با این کشور نهایت استفاده را برد.

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان با بیان اینکه طلا از مهم‏ترین محصولات صادراتی کشور ارمنستان به شمار می‏رود، اضافه کرد: ماشین سازی، صنایع غذایی و الکتروموتور نیز از مهم‏ترین صنایع این کشور محسوب می‏شود.

آوادیس با بیان اینکه هر چه سرمایه‏ گذاران ایرانی در این کشور سرمایه‏ گذاری کنند سود بیشتری به دست می‏ آورند، ادامه داد: ارمنستان كشور سرمايه پذير است و وجود كارخانجات نيمه تمام زمينه سرمايه گذاري در اين كشور را فراهم نموده است.

وي تصریح کرد : وجود روابط خوب سیاسی بین دو کشور، نزدیکی جغرافیایی  و وجود مرز مشترک، سهولت اعزام و پذیرش هیئت‏های تجاری و بازاریابی، وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در مجاورت مرز، وجود اتحادیه تجار ایرانی در ارمنستان و اتاق بازرگانی مشترک از مهم‏ترین نقاط قوت برای تجارت ایران با این کشور محسوب می‏شود.

این مقام مسئول طولانی شدن راهاندازی مرکز تجاری ایران در ایروان، عدم شناخت کافی سلایق و نیاز بازار، نبود موافقت‏نامه تجارت آزاد میان دو کشور، تجارت به شیوه سنتی و ضعف در تبلیغ را از مهم‏ترین ضعفها برشمرد./ب

برچسب ها: ایران ، ارمنستان ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.