دبیر کمیته تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان گفت: پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به عنوان یکی از پنج استان کشور معین برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به مرزهای غربی کشور انتخاب شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


منصور شهبازیان گفت: کمیته تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان به منظور حمایت از مؤسسات دانش بنیان در قالب آیین نامه‌ای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

شهبازیان افزود: کارگروه اصلی تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان به ریاست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای نظارت بر کارگروه‌های استانی و برقراری ارتباط بین فناوران و نوآوران تشکیل شده است.

شهبازیان مزایای شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت کمیته تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: از جمله مزایای شرکت‌های دانش بنیان دارای مجوز برخورداری این شرکت‌ها از مزایایی همچون شرکت‌های مناطق آزاد تجاری کشور، معافیت‌های طولانی مدت مالیاتی، معافیت عوارض سرمایه‌گذاری خارجی و اولویت استقرار فیزیکی این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری است.

وی در رابطه با حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده از طرف کمیته تشخیص صلاحیت بیان کرد: طبق ماده 16 اساسنامه صندوق از جمله حمایت‌های صندوق کمک بلاعوض، اعطای یارانه در جهت کاهش نرخ سود، ارائه تسهیلات، صدور انواع ضمانت‌نامه و مشارکت در سرمایه‌گذاری است.

شهبازیان با اشاره به دو امتیاز ویژه شرکت‌های دانش بنیان گفت: دفتر نمایندگی مراکز تحقیق و توسعه خارج از استان می‌توانند بنابر شرایطی در پارک علم و فناوری کرمانشاه مستقر شوند و امتیاز دیگر تعیین کف درآمد برای شرکت‌ها است.

وی دولت را سرمایه دارترین بخش اجرایی کشور که دارای امکانات ویژه‌ای است عنوان کرد و افزود: اولویت‌هایی به منظور افزایش قدرت رقابتی شرکت‌های دانش بنیان مناطق ویژه از جمله تعیین ضریب اطمینان یک دوم برای شرکت در مناقصات و تخفیف 50درصدی در سپرده‌های این شرکت‌ها در مؤسسات دولتی در نظر گرفته شده است.

شهبازیان با تأکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به عنوان یکی از 5 پارک علم و فناوری معین برای صادرات و معرفی محصولات به مرزهای غربی کشور انتخاب شده است اظهار کرد: پارک علم و فناوری در واقع حلقه رابط بین بخش صنعت و اجرا است که پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این راستا رشد خوبی داشته و به نقطه مطلوبی در توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه رسیده است./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، پارک ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.