نماینده تاکستان گفت : شهرستان تاکستان بخش‌ها و روستاها از بی‌آبی می‌سوزد، بیش از 30 هزار هکتار باغات انگور این شهرستان در حال نابودی است و وزرای نیرو و کشاورزی باید توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و وزرای دولت گفت: پرداخت مطالبات فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل، حل مشکل بیمه طلایی فرهنگیان، استخدام و استفاده از فرزندان فرهنگیان در دستگاه‌ها، حل مشکل حق‌التدریسی‌های پیش‌دبستانی و دفتردارها، اختصاص وام مورد نیاز برای اشتغال جوانان باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

وی افزود: شهرستان تاکستان بخش‌ها و روستاها از بی‌آبی می‌سوزد، بیش از 30 هزار هکتار باغات انگور این شهرستان در حال نابودی است و وزرای نیرو و کشاورزی باید توجه داشته باشند که براساس مصوبه کمیسیون اصل نودم مجلس 25 درصد آب سد مخزنی طالقان باید به تاکستان اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم تاکستان تاکید کرد: حل معضل چاه‌های عمیق مجاز و غیرمجاز و تامین برق، گاز و گازوئیل مورد نیاز آنها و اجرای قانون تعیین تکلیف چاه‌های عمیق باید مورد توجه قرارگیرد، چرا که بارها از دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور و وزارت نیرو درخواست شده است که این مشکلات کشاورزان را حل کند.

رحمانی ادامه داد: 4 سال است که قانون پیگیری نشده است و کشاورزان در این شهرستان از کمبود آب درمانده شده‌اند. اما مسئله دیگر تامین برق و گاز شهر صنعتی خرمدشت و اتصال لوله گاز برای تامین گاز مورد نیاز روستاهای دودانگه و اولیا و سفلی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: همچنین تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه حیدریه که با توجه به مصوبات دولت تمامی مراحل آن طی گردیده است. تکمیل تنها بیمارستان شهرستان تاکستان باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که با مجوز 251 پست سازمانی برای این بیمارستان هنوز این مرکز راه‌اندازی نشده است.

وی تاکید کرد: انتقال راه‌آهن تاکستان به خارج از شهر که بیش از 20 سال است که پیگیر آن هستیم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، شورا ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار